Rodeo

Almers

Ny medlem
Rodeo
Nån som kan ge en sjysst beskrivning på rodeo har inte fattat snurren riktigt? Kanske ska tilläga att ja kör bräda

MVH Almers

Rodeo
Backflip och när du nästan är uppochner snurrar du en 180?

EDIT: det behöver inte vara en rakbackflip utan den kan lika gärna vara lite sne.

Senast ändrad:
Rodeo
Du kan ju göra så att du gör en backflip o tweaka den ut för att sedan i luften rotera ett halvt eller önskat antal varv innan du landar. hoppas du förstår vad jag menar..

ee1a903cd3154c46a169f40604f0cb75.jpg

Senast ändrad:
Rodeo
det e väll en backflip 540? eller typ en inverterad 540.. typ när man kommer ut från kicken så "faller" nu snett backåt med den bakre axeln. hehe hör hur dumt det låter, bäst om någon annan förklarar :P

Rodeo
Noamaan sa:
Endast skidor tyvärr:(

asså jag vet vad en rodeo är, det jag sökte var en sjysst beskrivning av när och hur jag ska slänga mig? credd till er som gjort bra beskrivningar , Tack!

jag flippar lixom med ryggen bakåt vid backflip oftast..... funkar det lr är det bättre att slänga sig bakåt i färdriktningen, typ längs med brädan?? tacksam för svar:(

MVH Fidde

Rodeo
du ska göra en bakåtvolt precis som du gör den på studsmatta, rakt bakåt alltså. sen ska du slänga in en 180 360 eller mera någonstans i snurren. det snyggaste är att först göra bakåtvolten och när man nästan har snurrat runt helt, använda kraften från bakåtvolten till att snurra en 180.

Rodeo
OlofM sa:
det finns ju både backside och frontside rodeo och enligt mig själv ser det väldigt olika ut, förutom att de är åt olika håll..
Ursäkta min okunnighet/nyfikenhet. Har inte speciellt bra koll, men finns det någonting som heter frontsida rodeo? Är inte det en mistyflip? En rodeo är väl alltid backside?

Tillbaka
Topp