Röldal i slutet av april

Röldal i slutet av april
Var där förra året slutet på April då var det kanonbra. Men i år ser det sämre ut. Men långt kvar på säsongen så det blir säkert bra i april..

Stefan

Röldal i slutet av april
Røldal är grymt bra, men lite väderkänsligt med sitt kalfjällsläge. Då pratar jag om skidorten och liftarna, varifrån du kan göra en hel del turer. Följ snö- och väderläget skulle jag säga. Det kan vara himmelskt bra, men även dess motsats.
En liten detalj i slutet av april är 27-30 april får Røldal Freeride Challenge av stapeln. En friåkningstävling som är populär bland framförallt norrmännen, även lite svenska åkare brukar leta sig dig. Vill du ha fest, stämning och en bra friåkningstävling att kika på - åk den helgen. Vill du undvika folk, välj annan helg eller skidort/fjällområde.

Röldal i slutet av april
Har inte åkt där själv ännu, men svängde förbi förra sommaren efter en tur till fonna. Där det i byn ryktades om att det verkligen kan smälla på rejält med snö ibland i Röldal.

Så mycket mer har jag inte att tillföra, men det var mycket dumt att stå där och se det häftiga området när det var barmark ;)

Röldal i slutet av april
Finns en mycket bra offpistguide på friflyt.no. Stället som helhet rekommenderas varmt. Kombinera gärna med toppturer på Haukeli.

Tillbaka
Topp