Romme och hopp?

Mattias-J

Ny medlem
Romme och hopp?
Ja, själva rubriken är väl rätt dum i sig.

Hursomhelst så vill jag veta om någon vart i romme i år och om de fixat nå sköna hopp?
Ska dit me skolan :P för å få stå på skidorna lite å vill veta va ja har att vänta mig.

Hittade inte nåt vettigt på deras hemsida, vilket kanske är ett tecken på att det just inte finns nåt..

Romme och hopp?
Jag frågade dem i början av säsongen om de skulle satsa på mer och bättre hopp, men tyvärr är de helt manglade i huvudet och väljer att satsa på pisterna. Så hoppet kommer vara lika dåligt som vanligt, och ja, det kommer fortfarande bara vara ett sketet hopp...

Om de nu inte ljuger och gör ett till, men varför skulle dom?!

Romme och hopp?
hehe, de skulle ju kanske va den onödigaste lögnen på mycket länge. Trist att skolan inte kunde valt Kungsberget istället, men man får va glad för de lilla i väntan på sportlov å de riktiga bergen.

Sen så är ju hoppet (?) det sista som lämnar människan så en liten chans att man blir positivt överaskad kanske finns.. (eller inte).

Romme och hopp?
Ägären vägrar bygga park för stockholmarna kommer så ijäl sig i den och det blir så dyrt för han då.. helt sant, jag jobbade där förra året så jag vet. Det finns dock ett bigjump med 2 kickar i och 2 olika långa platåer.. Funkar fint å hoppa i tycker jag men det finns väl olika åsikter om det å.. men det finns iaf :P Have Fun

Romme och hopp?
Jag var där med skolan i fredags och det fanns nåt konstigt hopp som var litet och oskönt. Kicken var liksom lika hög som platån.

Romme och hopp?
"Ägären vägrar bygga park för stockholmarna kommer så ijäl sig i den och det blir så dyrt för han då.. helt sant, jag jobbade där förra året så jag vet. Det finns dock ett bigjump med 2 kickar i och 2 olika långa platåer.. Funkar fint å hoppa i tycker jag men det finns väl olika åsikter om det å.. men det finns iaf :P Have Fun"

Jag tror det blir dyrare för honom när alla åker till kungsberget istället.
Vi ska också till Romme... =/ jag slogs med näbbar och klor för att få åka till kungsberget, men icke sa nicke.. Jag ska iallafall vara snowboardlärare en timma när vi är där, så jag får resan betald, annars vetefan hur jag skulle ha gjort

Romme och hopp?
tänk va bra det skulle bli om man gjorde hela berget till en enda stor park!
det finns ju många backar de skulle bli sveriges bästa park nånsin ju

Romme och hopp?
Om man är ute efter bigjumps i romme så kan man lika gärna strunta i att åka dit för det priset man betalar är inte värt ett öre! Finns 2st hopp och båda kan man jämföra med en boardercross bana!

Romme och hopp?
Skolka den dagen och dra ihop några kompisar och dra till Kungsberget istället.

Romme och hopp?
jag var där i helgen. jobbar som reseledare på sthlms bussen upp.. de ska bygga ut romme dom sitter bara å väntar på bygglov att dra vatten ledningar till andra berget. hade dom fått bygglovet till i år så hade de byggt ut och därmed byggt en park.. kanske inte så stor första året men det kommer nog med tiden.

någon som ska dit i helgen?

Romme och hopp?
förra året när jag var där så sög jumpen.. helt fucked inkörning till den enligt mig och landningen var juh bara blank-is

hoppas aif den är bättre iår.. drar dit den 15/2 (skolan betalar)

Romme och hopp?
Var där idag med skolan äckligt mycket folk, och hoppen var inte så mycket att hurra över. Men jävligt fint väder va de :P

//Tjabo

Romme och hopp?
Var där idag med skolan äckligt mycket folk, och hoppen var inte så mycket att hurra över. Men jävligt fint väder va de :P

//Tjabo

Romme och hopp?
En bred landning med en liten och en lite mindre kick, jäkligt "diplomatisk" landning eftersom den börjar direkt efter kicken så man kan hoppa så långt man känner för.
Och dom har nog inte ens tänkt tanken att salta lite i kicken, så det var bara att glömma att gå på ett skär, då sjönk man... mjuk kick och hård landning. Min kompis bröt förövrigt armen där igår, fast det var nog inte hoppets fel.

Romme och hopp?
kan ju lägga till nu att dom har byggt ett hoppområde med 5 hopp och en box som är typ 1,5 meter.. men hoppen kan man fisa på så bra är dom. =)=)=)

Romme och hopp?
Vadå, berätta mer Frontside!? Vad är det för hopp dom har nu? Har dom något hopp över 15 meter? Något runt 10? Några småhopp? Eller har de bara 5 stycken 5-meters-hopp?

BTW, någon som skall dit nu på tisdag, 14/3? Vi ifrån elitskolan skall dit och leka av oss lite och sjunga allsång i liften! Så skicka ett PM om du skall dit, så kan du få vara med och sjunga!

Romme och hopp?
Jag var där i lördags (4/3) och åkte lite. Och precis som flera före mig har skrivit så är hoppen så pass pinsamma att de knappt ens kan kallas för gupp. Gillar man att "flyga" 0,5-1,5 meter långt och kanske en halvmeter högt så är hoppen/guppen kalas. Vill man dra på lite mer än så får man vara beredd på saftiga plattlandningar som verkligen sjunger i knäna och ryggen. Hoppen saknar platå och är för låga vilket ger en kort landning. Tror att det var 4 smågupp och ett lite lite större med 2 kickar... Kickarna var lite olika shapeade då men slutade i princip där landningen började.

Romme och hopp?
Var där för en månad sen. Var som att åka på betong med såpa på (har visserligen snöat sen dess). Har
dessutom aldrig upplevt så mkt skrikande högstadieelever på samma plats någonsin. Hopp? Jo det fanns väl
ett som man kunde pröva om man ville halshugga tre sjundeklassare i landningen. Roligaste trickåkningen
bland de "alpina förorterna" är tveklöst Bjursås, de har en rätt bra park plus en massa bonushopp i de andra
backarna.

Romme och hopp?
carled!. nu drömmer du.. hoppen är skitkassa. de har lagt upp de så här.. en "grön" sida där du kanske flyger MAX 1 meter och 0,5 meter högt. sen har du den "röda hopplinjen" där du kan flyga MAX 1,5 meter långt och 1 meter högt om du vill ha en skön landning, vilket är väldigt svårt att få... sen har du ju "big jumpen" som är riktigt grym. med en platå på 18 meter så kan du göra vad du vill. (nu drömmer jag) ne bigjumpen är skit kass.

Tillbaka
Topp