Romme på helgdagar?

jarnebring

Aktiv medlem
Romme på helgdagar?
Har flängt runt en del, men Romme är otroligt nog (som boendes i Stockholm) fortfarande en vit fläck. Så min fråga: hur är det generellt på helgerna? En shitshow med folk överallt och långa köer eller helt ok, kanske t.o.m överraskande lugnt?

Senast ändrad:
Romme på helgdagar?
Var där i lördags och det var FÖR mycket folk.

Strålande sol och -5 + löningshelg bidrog väl också.

30 min kö för att köpa liftkort. Polaren skulle hyra en bräda, fick vänta i kö 2,5 h. Till alla liftar var det ca 15-20 min kö (blev bättre sista timmen). Väldigt mycket noviser i backen (vilket är kul), men skidorna fick sig verkligen en törn i liftkön med folk som inte kunde stanna och körde över ens skidor.

Helhetsintrycket efter lördagens skidåkning: njaa..

Romme på helgdagar?
Nu var det ju inte det som var frågan men kan verkligen rekommendera att köra på vardagar, i princip tomt
Annars är som sagt söndagar klart bättre än lördagar och brukar vara helt ok med folk.

Romme på helgdagar?
jarnebring sa:
Har flängt runt en del, men Romme är otroligt nog (som boendes i Stockholm) fortfarande en vit fläck. Så min fråga: hur är det generellt på helgerna? En shitshow med folk överallt och långa köer eller helt ok, kanske t.o.m överraskande lugnt?
Undvik som sagt lördagar ... men om du är där till typ 08.45. Ingen kö till liftkorten. Korta liftköer och fri fart i backarna till omkring 10.30 - 11.00, därefter börjar det bli trångt i de flesta backar och liftar förutom Götes Brant och den gamla tvåstolen ... där du kan fortsätta trycka på resten av dagen! :-)

/MM

Romme på helgdagar?
Äger man ett axessliftkort sedan tidigare går det utmärkt att ladda det i förhand via deras hemsida så kan man hoppa rak in i liften på morgonen.

Romme på helgdagar?
Var där förra söndagen och det var bara mycket folk några gånger i liftarna. Tycker de har riktigt bra fart på liftarna och många sexstolsliftar!
Av någon anledning var det massor med orörd snö i gles skog ❤️ Hittade det inte förrän på eftermiddagen dessutom!

Romme på helgdagar?
dnleriksson sa:
Var där förra söndagen och det var bara mycket folk några gånger i liftarna. Tycker de har riktigt bra fart på liftarna och många sexstolsliftar!
Av någon anledning var det massor med orörd snö i gles skog ❤️ Hittade det inte förrän på eftermiddagen dessutom! [url]https://www.freeride.se/img/photo/n/b28e07dbce105960773b8cb391c7fa15.jpg[/url]
Vi var där förrförra helgen, alldeles för mycket folk. Kö till lift, kö nerför backen, kö till mat. Men vilken kapacitet de har! Vilken anläggning, imponerande och väl värt ett besök, då över en söndag.
Vi hörde rykte i liften om att de planerar en ersättare till gamla tvåsits i Götes brant, plus två nya nedfarter bortom Götes brant, alltså skiers right. Vi tog oss dit och upptäckte väldigt rolig åkning, åtminstone övre delen, sedan flackar det ur. Hoppas de skippar liften och låter detta härliga vara kvar. #völklmantra

Tillbaka
Topp