Ross S7 BC

Errrnst

Ny medlem
Ross S7 BC
Har beställt ett par S7or och funderade på en sak...

På ross hemsida står de längsta modellen är 188cm, samma här på Freeride, men skistore gbg skriver 195cm...?
Nå måste det väl andå stå rätt på ross hemsida eller? Bara en fundering.

Ross S7 BC
195 ska vara en "late release" o ska slappas i dec enligt uppgift

dock sager skistores sida 1 till 4 dagars leveranstid

Senast ändrad:
Ross S7 BC
Ja...SS7an var lite mer av en best än vad 188an var. Flexade ett par i revelstoke i vintras och blev gött förvånad hur mkt styvare den var än 188an som ändå har ett rätt lekfullt flex.

Ross S7 BC
Aight, tror jag håller mig till 188an då efter vad ni sagt... Är ute efter en ganska lekfull skida och vill inte stå på ett par järnspett för dom stora linjerna.

Ross S7 BC
PNyberg sa:
Ja...SS7an var lite mer av en best än vad 188an var. Flexade ett par i revelstoke i vintras och blev gött förvånad hur mkt styvare den var än 188an som ändå har ett rätt lekfullt flex.
Mer mineraler i SS7 ju, men är det verkligen så mycket mer?

Ross S7 BC
alltså, 188 låter så kort. jag skulle gärna provköra s7 själv, men skulle 195 vara för mycket skida i så fall? är ju trots allt inte nån extrem tungviktare med mina 78-79 kg...

@per: har du nån skida att jämföra flexet med som riktmärke?

Ross S7 BC
Lee-nus sa:
alltså, 188 låter så kort. jag skulle gärna provköra s7 själv, men skulle 195 vara för mycket skida i så fall? är ju trots allt inte nån extrem tungviktare med mina 78-79 kg...

Sage härjar 188, behöver du veta mer ;)

Ross S7 BC
OskarHolmblad sa:
Jarle sa:
Lee-nus sa:

Sage härjar 188, behöver du veta mer ;)
Sen väger ju Sage 10kg mindre också...
Så mycket? Du har koll på läget alltså

Ross S7 BC
Jupp, 150lbs och 5'10.
Jag väger själv 79kg och det känns som om 188an är lite väl liten med tanke på den väl tilltagna rockern. Joakimh kör på den, och han väger nog runt 65kg tror jag. Han trivs.

Senast ändrad:
Ross S7 BC
OskarHolmblad sa:
Jupp, 150lbs och 5'10.
Jag väger själv 79kg och det känns som om 188an är lite väl liten med tanke på den väl tilltagna rockern. Joakimh kör på den, och han väger nog runt 65kg tror jag. Han trivs.
och du hade hellre kört 195 alltså? hur lång är du? det känns ju lite som ett gränsfall nästan.

Ross S7 BC
ok, du är två cm längre än jag, men det kan ju kvitta. har bara hört så många uttala sig om att ss7 skulle vara så styva, så man börjar ju undra...

Ross S7 BC
Det verkar vara en fantastisk skida i 188-längden, om man kör hårt/alternativt väger över medel, då bör man kunna ha riktigt kul på 195. Jag personligen hade inte tvekat på att köpa 195, just för att 188 verkar så lekfull och lättåkt, och jag är 174/76...

Ross S7 BC
Jarle sa:
PNyberg sa:
Mer mineraler i SS7 ju, men är det verkligen så mycket mer?
Grejen med 227an ær væl den att det verkar som att rossi gør som de brukar och gør en teamedition året innan den slæpps till oss dødliga. Tex Bsquad 191 ær ju helt sjukt styva...det var teamskida. Så den s7an jag kænde på skulle jag jæmføra med ett par Oranga LP194...rejælt styva!
Sen så sægs det att den sm slæpps till kund kommer vara mjukare æn den som proffsen rockade førra året...vet inte vad jag hoppas på faktiskt :P

Snödjup

Tillbaka
Topp