ross scratch bc

falkenN

Medlem
ross scratch bc
tja..jag undrar om scratch bc 185 är förlånga för mig??

jag är ca 175cm lång och gillar att hoppa mycket men även åka puder men jag är orolig att dom kan komma kännas klumpiga när man snurra med dom??

skulle bli tacksam för svar om dom skulle funka för mig i park mm..

//falken

ross scratch bc
om dom är för långa för dig beror på hur mycket du väger och hur du kan kontrollera en längre skida... Självklart kommer dom kännas klumpigare att hoppa och snurra med eftersom dom är rätt så fläskiga...´Vill du åka puder ska du inte mittmontera eftersom att om du mittmonterar förvandlas skidorna till ubåtar...

ross scratch bc
Då borde dom inte bli för långa igentligen tror jag, jag vet inte riktigt men 178 cm skulle vara ett säkrare kort men det är juh upp till dig, bc kräver juh sin åkare ingen nybörjar skida.

ross scratch bc
Jag är 174, väger 70 och kör på 178. De är långt ifrån bra att köra park med, det är rejält tunga skidor. Men de är stabila, så får man bara runt dom så är landningarna inga problem. Men upp till 720 kan du nog snurra i big jump modell större... När man köper en sånhär skida prioriterar man, jag prioriterade bort parkegenskaperna eftersom jag vet att jag kommer köpa specifika parkskidor i höst. Jag vet inte om du är färdigväxt men om du inte kommer växa skitmycket mer så är väl nog 178 ganska bra val. Jag stortrivs på mina, trevliga att bränna pist med och najs ute i det ospårade...

Tillbaka
Topp