Rossignol CX80

Termit

Ny medlem
Rossignol CX80
Jag testade Rossignol CX80 förra säsongen och blev väldigt förtjust. Jag tyckte om skidans följsamhet och kantgrepp. Det enda som får mig att tveka är att jag tycker att den är onödigt bred.

Jag väger 75 kg och är 184cm lång. Jag har tänkt att köra bana med den. Jag gör min andra säsong som skidlärare och kör bana som lite extra träning. Är de någon som har annan skida att rekommendera? tex kollat på, men ej provat Fischer Progressor 9 +

Rossignol CX80
gällande F. Progressor 9+ så kan jag säga att det är en grym skida om du skulle fråga mig..
väldigt fartstabil,den olika radien--ähh skit i den helt enkelt! haha =)
men en väldigt skön skida i sig själv,bra bindning som flexar med i skidan,stabil bindning som funkar i alla väder.
härligt kantgrepp,rolig att jobba med.
tung skida,men det tycker jag bara är skönt!!
gillar konstruktionen på skidan,den känns väldigt trygg när man kolla på den!

annars kolla på dynastar booster 9. också en grym skida helt klart!
//max

Rossignol CX80
Vet inte om de ær sent att svara kanske men mina 5 cents ær iaf kør på CX80! En sån jækla bra skida. Jobbar i skiduthyrning før 4:e sæsongen och førsøker sprida gllædjen med att låta alla som klarar av den prova på CX80'n. Skid i bredden och køp, du har ju uppenbarligen kænt ungefær samma kænsla som jag. Fischer progressor ær tråkig skida i jæmførelsen!

Rossignol CX80
Om du inte hittar CX80 är Radical R9X oversize samma skida med ett annat inte fullt så vackert topsheet, tror CX försvunnit tills i år. Bredden kan vara skön att ha när det blir lite mer uppkört framåt eftermiddagen, annars har jag bra erfarenheter av Fischer RC4, de progressor jag prövade förra året var lite mjukare och kan nog upplevas som lite för mjuka på hårt underlag. Völkl Racetiger och Dynastar Speed Course brukar också vara fina butiksstorslalom. Om du vill ha styvare brukare det vara lätt att hitta damrace på ex blocket till ett bra pris.
Lycka till

Snödjup

Tillbaka
Topp