Ace_DG sa:
Anders_Nilson sa:
Eftersom Ross har en så finns det en Dynastarvariant oxå:
http://www.dynastar.com/SE/SE/speed-course-wc-master-r20_DACDB01_product_dynastar-skis-men-race.html
Sen har jag önskat att Hendryx borde bygga en liknande, helst 185-193cm och radie 21-25, alltså liknande de gamla FIS skidorna (alltså typ 2003 år modeller)
Då är vi minst två Anders! Har t o m surrat med Mr Luthman om det. Han lät antyda ett och annat om en kommande studie på "FIS-lagg". Har tyckt Kobran vara lite kort och rentav lite för bred (nåja, 79 mm). Har visserligen bara testat den lite ytligt, typ 3-4 åk i Lindvallen 2012. Gillade dock känslan i dom.
/Ace DG
Jag hade det stora nöjet att köra igenom större delen av Hendryxsortimentet i helgen. Men det var inte ett par feta duckmonterade verktyg som väckte mitt största intresse. 174 cm, 18 m skärning och en raceslank midja med beteckningen Hendryx Racing GSS ... I den bitvis uppkörda vårsnön i Tandådalen misstänkte jag att de inte skulle vara speciellt underhållande. Men de var lättåkta, kvicka, följsamma och stabila! Snudd på magiska. Jag tror aldrig jag kört en skida som känts så harmoniskt avstämd i hårdhet, flex och dämpning. Drog även ett åk på nordsidan som var riktigt hård och skidorna fortsätter att briljera. Jag skulle gärna ha testat en något längre skida (180-185 cm) men det fanns tydligen bara ett ex av denna modell! Skidan är tämligen lik Völkl Racetiger GS Speedwall i mått och karktär men känns som ett snäpp bättre på allt ... kanske
@Hendryx vill berätta lite mer?
Förövrigt kom jag inte riktigt överens med 917 i 172 cm. Kändes stötiga och nervösa i den uppkörda snön. 917 Limited i 186 cm var däremot ett rent nöje att dra på med. Oväntat smidiga och kvicka även i lägre hastigheter, att de går att köra stort och fort på och sväljer allt i sin väg var ju förväntat. Kanonskida.
/MM