Rossignol S7 i Chamonix

rikardsvensson

Ny medlem
Rossignol S7 i Chamonix
Tänkte köpa mig ett par Rossignol S7 i chamonix men efter att gått och kollat i dom flesta (dom stora) i centrum och sökt efter butiker här på freeride som kan tänkas sälja dom här så har jag inte fått några resultat. Skulle vara tacksam om det är nån som kan ha tänkas sett dom i närheten av chamonix, annars skulle jag vara tacksam över tips på nån bra internetbutik som har dom i lager till nåt fint pris!

Tack på förhand!

Rossignol S7 i Chamonix
Har du kollat sport-conrad.de (.com)?

Har du provåkt dom? Jag tyckte att de kändes fladdriga jämtemot andra likvärdiga (billigare) lagg. Men om du har åkt på dom och gillar dom så ska jag inte hindra dig direkt.

Rossignol S7 i Chamonix
Har sett S7 på två ställen här i Cham. Det ena stället är uthyrningen vid gondolen i Vallorcine. Har för mig att de ville ha 900€ för skidorna. Det andra stället är på uthyrningen vid busstationen i Cham-Sud. De står mest och ser fina ut i skyltfönstret och ägs tydligen av liraren som är boss på uthyrningen. Bortsett från det finns de inte i någon butik, så vitt jag vet.

Rossignol S7 i Chamonix
Beställde mina från www.antrieb.com - betalade 895euro inkl. The Duke, stighudar och frakt.

För mig funkade antrieb.com bra men en annan som beställt därifrån fick inte samma service (de var sega på att höra av sig och när de gjorde det var skidorna slut).

Senast ändrad:
Rossignol S7 i Chamonix
Ryan_Carlton:
Japp, dom finns inte på sc :(

lgrstdt:
Jaså? jag bor ju typ 50 meter därifrån, däremot lät priset jävligt saftigt. Får ta och kolla upp det iallafall! Tack så mycket!

rautakanki:
Aa, jag såg att du rekomenderade dom i en annan tråd. tyvärr så verkar dom inte finnas kvar om jag tolkar tyskan hyfsat rätt. Annars kanske nån annan kan hjälpa mig med meningen "Komplett ausverkauft, es besteht keine Möglichkeit zur Nachbestellung."

Rossignol S7 i Chamonix
"Komplett ausverkauft, es besteht keine Möglichkeit zur Nachbestellung."

Game over. 100% slutsald.

Jag sag att S7:an fanns pa en fransk website, butiken fanns i Grenoble, men jag kommer tyvarr inte ihag namnet nu. Sok med Google.

Grymma skidor btw!

Rossignol S7 i Chamonix
jag är rätt säker på att jag såg den nere på btiken "a vieux campeur" i sallanches. rätt dyr, rätt fet. lycka till.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp