Rossignol Scratch Pro VS K2 Fujative

HoBBiT

Ny medlem
Jag har vart rätt inne på Rossignol scratch pro, alltså junior modellen av Scratch FS.
Men på senare tid har jag börjat funderat på att köpa k2 fujative, men jag kan inte bestämma mig..
Så nu behöver jag lite råd från er skidåkare. Skriv gärna fördelar / nackdelar med skidorna. Och jämför gärna om ni har prövat båda skidorna.
Det är alltså 04/05 Modellerna av skidorna jag menar.
Och jag är 168 lång, och väger 50 kg om det skulle vara till någon hjälp.
Jag har åkt twintips i en säsong, och åkt lite blades före det, så jag är ju rätt ny med twintips.
Jag åker mycket park men det blir också lite i pisten och off-pist.

om scratch pro: ska du bara köra park lr ska du köra lite allround? om du bara ska köra park så är dom sköna enligt mig. allround är dom ganska dåliga i mitt tycke, dom är absolut inge vidare i pisten. jag har som mest kört i ca 20-30 cm puder och där funkade dom ganska bra faktiskt!

Den längsta längden på Scratch Pro är 158 cm och du 168 cm. 10 cm kortare än en själv är lite för kort enligt mig, men det är klart det går, beroende på vilken nivå på åkning man har. Jag hade nog hellre hostat upp lite mer pengar och köpt Scratch FS, kortaste längden på den är 168 cm. Scratch FS är ju i stort sett samma skida som scratch pro, fast lite rejälare så att säga. Scratch verkar ju i stort sett vara en jävligt bra skida, kör på ett par scratch BC. Fungerar utmärkt som allroundskida den med.

Fujative lär ju vara en mkt bra parkskida. Mer vet jag inte=D

Okej, det har faktiskt gått ett år sen han skrev inlägget, han borde ha köpt en skida nu

Tillbaka
Topp