Rossignol Scratch Sprayer BC 05/06

skiballer

Ny medlem
Funderar på att köpa ett par Rossignol Scratch Sprayer BC 05/06... Kostar 2690 på Intersport, inklusive axialbindningar... Är det ett bra pris? Ordinarie pris är 5000 där, och nu har dom alpindagar då dom rear ut skidor.

Jag åker ca 60% park och 40% pist, och är 178 lång och väger 64 kg, tror ni att dom kommer passa min åkstil och kropp bra?

Jag antar att jag ska köpa 170 cm långa, då nästa längd är 176...?

Behöver hjälp så fort som möjligt!

/Skiballer

Hallå? Skulle någon kunna hjälpa mig???

Alternativ 1: Rossignol Scratch Sprayer BC 05/06 för 2690
Alternativ 2: Rossignol Scratch Sprayer BC 06/07 för 2995
Alternativ 3: Vet ej namnet, ett par helblåa rossignol, förmodligen ganska gamla, för 1990.

Samtliga nya från butik!

Vilket av dessa alternativ ska jag välja? Vilken längd på skidorna ska jag ha efter beskrivning här ovanför???

SNÄLLA HJÄLP MIG, ALTERNATIVEN FÖRSVINNER SNART!

Senast ändrad:
Jag skulle ha köpt 170 men jag är ju en parkråtta. Känns bättre med lite kortare.

Sen har jag ett par gammla Sprayer 05/06 skulle tipsa dig att inte köpa dom, dom faller bokstavligen talat i bitar när man pressar dom för hårt i parken.

Okej, tack för svaret...
Sprayer 06/07 har jag hört ska ha den mest påkostade träkärnan som gör att den ska vara i princip hur tålig som helst... vore det kanske ett bättre alternativ att lägga på 300 för den?

skiballer sa:
Okej, tack för svaret...
Sprayer 06/07 har jag hört ska ha den mest påkostade träkärnan som gör att den ska vara i princip hur tålig som helst... vore det kanske ett bättre alternativ att lägga på 300 för den?
Svar: JA!

Det enda jag undrar över i så fall är om längden kommer att passa mig eller om det kommer bli ett problem i framtiden? Den längden dom har kvar på rea på den modellen är 176, och jag är som sagt 178, blir det för långt??

nejdå! 176 blir bra skulle jag tro. du har väll inte växt klart och 170 e för kort.. alla tror att de blir svårare med längre skidor men så är det inte. kanske inte kan snurra lika lätt upp på boxar men de blir bara stabilare.

Tillbaka
Topp