Rösta på de svenska fjällen!

Visst är det fint i Härjedalsfjällen men ... Jag lade min femma på Åre/Duved. När det gäller skidkörning är det faktiskt ingen annan "ort" som kan konkurrera. Men det finns ju så klart andra faktorer som påverkar!

MVH/MM

håller helt och hållet med mountain_man. det finns ingen ort här i sverige som kan konkurrera med åre. åre är helt outstanding. sköna åk, afterski i världsklass och alltid skönt folk. bäst helt enkelt!

Mountain Man och Sigge no1, är ni ute efter att provocera? Finns det ingen ort som kan konkurrera med Åre? Eftersom det finns äventyrsbad och after-"ski"? Saker som natursnö och möjligheten till att faktiskt åka i liftarna istället för att bara se dom från kön drar inte ner betyget?
Själv har jag den uppfattningen att det finns flera orter som kan konkurrera med Åre i Sverige, vissa finns med på listan, andra gör det inte.

jag e definitivt inte ute efter att provocera, varför skulle jag vara det? jag skrev vad jag tyckte och står fast vid min åsikt. åre är den bästa orten i de svenska fjällen!!! jag e en trogen snowboardåkare och det finns inget ställe i sverige där man får ut maximal åkning som man får i åre. men smaken e som baken, delad!!!

OK! Min mening var inte heller att provocera, jag bara uttryckte mig så. Det jag menar är att det finns orter som kan konkurrera med Åre. Om man ser till helheten och även bedömer saker som möjligheten att hitta bra "back country", heliåkning, lättillgänglig offpist och snöförhållanden så finns det definitivt ställen som överträffar Åre på många punkter.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp