Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Precis. Det som är mindre exakt är den tramsometer som försöker gissa hur långt man kan köra… vilket är svårt av naturliga skäl iofs. Om man saktar in ordentligt så räcker batteriet (nästan) längre ju mer man kör även på plan mark… 😆
Hmm.... "tramsometern" i min bil är vädigt precis i förmågan att räkna ut räckvidd och kvarvarande SOC. Om jag slår in ett resmål 300 km bort så stämmer det med en marginal på <1% och några km vid ankomst jmf med startläget.
Mjukvaran har nog utvecklats en hel del, min förra elbil hade en "optimistometer" som man med erfarenhet fick göra ett rejält schablonavdrag på vid start. Den baserade också bara räckvidd på tidigare förbrukning. Min nya bil tar automatiskt i förskott hänsyn till typ av vägsträcka, hastighetsgränser, höjdskillnader och temperaturer.

Häpp.
Jag ber om ursäkt till hela FR å @fredw 's vägnar. Detta bör inte kunna ske, att dylika tilltag inträffar på en Satanic Saturday, men likväl har det nu skett.
Denna grova överträdelse kommer naturligtvis att beivras, och ansvarig person har underrättats om skiten i det blå skåpet samt dess konsekvenser.

Igen, jag ber om ursäkt och försöker med denna video återställa balansen i vårt universum.

Vad heter liften i grönt därborta?

1786201815500.webp

Medan vi väntar på att @fredw ska godkänna mitt svar, så återställer jag lördagsmusiken.
Hoppas att det blir till @STORPOTATEN ’s belåtenhet, den är i alla fall bättre än det tyska bunker-gänget.;)
En klassiker är en klassiker. Ordningen återställd.
For now. Vi får se hur länge det dröjer innan "Alfred E Neumann" trampar i klaveret igen... ;) 🤪

Helt rätt från PC förstås! Förutom det där med tyskt bunker-gäng, vad är det?

För att mötas på halva vägen, apropå den finstämda åsk-trudelutten ovan från mina landsmän down under, tror jag redan nämnt tidigare att jag en gång i Adelaide träffat och fick en pratstund med en av Bon Scotts flickvänner. Han bodde där i flera år, och det var där han träffade de övriga i AC/DC. Han dog tyvärr långt innan ovanstående trudelutt kom till.

Döm om min förvåning när hon (tror jag…) nyss dök upp i en dokumentär på SVT Play… Rekommenderas!

Ordet till PC!

Senast ändrad:
Oj vilken hiskeligt mörk låt.
Och det fina med det är att vi kan gå mörkare. Får passa på nu innan midnatt, imorgon härskar ju Kalle med sina schlager-damer.
Här kommer en riktigt mörk klassiker, mycket nöje! 😈
Enigma, unholy, ungodly, commander of the regeneration
Insidious and caught, implored by disgrace
Inhumation, the burial of man

Confession, unify all evil

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp