Rostiga rails

Rostiga rails
Ligger inte denna tråd under fel kategori? Eller misstar jag mig helt och det är själva åktekniken på rostiga rails som det handlar om? :)

Rostiga rails
Det här har väl inte med åkteknik att göra som sagt, men annars är ju rails av stål precis som vilken annan rostbenägen metall som helst. Det är svårt att slippa rost helt enkelt. Slipa ner och rostskydda är alternativet om det stör. På glidytan slits det ju efterhand, men i övrigt är det någon form av zinkbaserad grundfärg+täckande färg, eller någon rostskyddande massa/fett/vax för att hålla borta fukt som gäller. Om du bara slipar eller polerar kommer det se snyggt ut i ett par dagar innan rosten återkommer.

Rostiga rails
Heddious sa:
Danil sa:
Ligger inte denna tråd under fel kategori? Eller misstar jag mig helt och det är själva åktekniken på rostiga rails som det handlar om? :)
vart borde jag flytta den då? Hopp & Tricks eller Allmänt Skidsnack?
Det verkar ju inte handla om åkteknik på rostiga räcken så här hör den inte hemma åtminstone.

Var ligger de flesta trådarna om att bygga egna lådor och räcken? Sådana brukar dyka upp med jämna mellanrum, kanske är det dags för ett eget delforum för hopp, räcken och hinder där dylika frågor kan avhandlas?

Tillbaka
Topp