Rubiks Cube!

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 65291
  • Start datum Start datum
Rubiks Cube!
jag gjorde mig av med den.. på begäran av min pappa, fick pengar för att han aldrig mer ville se mig med skiten ! hahahha

förresten hoppas jag ni smörjer dom fint så ni slipper kramp ;)

Rubiks Cube!
pallade aldrig plocka isär min för noggrannare maskinell smörjning utan doppade den istället i teflonsprayvätska vilket i sin tur resulterade till att skiten blev hal som en lumpentvål och obrukbar. sjukt orutinerat :P

var det btw inte din kub som jag köpte hampus? haha

Rubiks Cube!
är det någon som testat rubiks-revolution eller vad den heter? den har gått på reklam på tv, dock utan att framföra vad skiten gör för något specielt. men den verkar åtminstone blinka och lysa lite fint.

Senast ändrad:
Rubiks Cube!
Manutten sa:
såg ett en film på bland videoklippen med rubiks så jag tänkte man kunde bumpa denna tråden lite! det är ju rätt kul med kub ändå :)
vad tar ni den på?
någon som tar Gunnar Krig på 13 sekunder? :P

haha, låt kub-snacket börja igen!! :)
Gunnar Krigs rekord är 10 sekunder och 77 hundradelar bara så du vet.
Rubiks kub är ju ingen svår, ifall ni vill lära dig gå in på youtube och sök " How To Solve A Rubiks Cube", den bästa är den med chris brown, tror han heter det

Rubiks Cube!
nej men jag jobbar på det ;) dock har jag bara ägt en kub i 2 veckor ! Förövrigt så ligger världsrekordet nu på 6.89:D

Rubiks Cube!
det är sant att rubiks cube är väldigt enkel när man kan den MEN att memorera alla ( i detta fallet tror jag att det är 62 olika rörelsemönster) är den svåra delen

mitt rekord är somsagt var ungefär 1 min

Rubiks Cube!
IsakGidlund sa:
det är sant att rubiks cube är väldigt enkel när man kan den MEN att memorera alla ( i detta fallet tror jag att det är 62 olika rörelsemönster) är den svåra delen

mitt rekord är somsagt var ungefär 1 min
knappast 62, tar inte länge att memorera alla.

Rubiks Cube!
SverigeTomten sa:
Jag har bara löst den en gång i hela mitt liv :( Vet inte hur jag gjorde exakt men man ska köra "kors" i kuben och så vidare med andra sidor så faller allting av sig självt.
Är det verkligen sant? Låter lite otroligt...

Rubiks Cube!
Mitten delen rör sig aldrig, typ. :P
Det är något slags mönster, men jag har ingen aning om hur det funkar :/
Sök på youtube eller nåt :P

Rubiks Cube!
haha.... det var länge sen man hörde om rubiks kub sist, typ 25 år sen...
Jag skall genast leta upp en och se om de gamla skillsen finns kvar. Har för mig att det gick att göra den på 1-2 minuter med lite träning.

Rubiks Cube!
Måste faktiskt säga att det känns larvigt att skidåkare helt plötsligt, efter att ha sett Wester göra det i Claim har införskaffat sig kuber för att han pysslar med det. 3x3x3 är dock lite larvig, den är enkel och ger ingen riktigt utmaning när man väl lyckats klara den en gång. Så är det ju dock med det mesta när man lärt sig. Var lite nytänkande istället, köp ett 10000-bitars pussel och försök lägga det. Kan ge mig fan på att om en grabb som Wester fick för sig att börja lägga pussel skulle folk helt plötslig börja inhandla pussel och lägga som aldrig förr.

Rubiks Cube!
lgrstdt sa:
Måste faktiskt säga att det känns larvigt att skidåkare helt plötsligt, efter att ha sett Wester göra det i Claim har införskaffat sig kuber för att han pysslar med det. 3x3x3 är dock lite larvig, den är enkel och ger ingen riktigt utmaning när man väl lyckats klara den en gång. Så är det ju dock med det mesta när man lärt sig. Var lite nytänkande istället, köp ett 10000-bitars pussel och försök lägga det. Kan ge mig fan på att om en grabb som Wester fick för sig att börja lägga pussel skulle folk helt plötslig börja inhandla pussel och lägga som aldrig förr.
Inte fan visste jag väl att Wester äger en rubiks kub. Men nu när du har berättat det för mig så kanske jag måste slänga min så att ingen missuppfattar anledningen till att jag äger en?

Tycker att det är mer larvigt att du håller reda på alla westers fritidsintressen.

Snödjup

Tillbaka
Topp