Rundresa i Alperna

Yitz

Ny medlem
Rundresa i Alperna
Är det någon som skall göra som jag, att resa runt mellan olika ställen i Alperna ? Jag har ledigt 5 veckor och skall runt i Frankrike/Schweiz/Italien.

Sticker i mars, det vore bra med lite tips...

Någon som vet någon bra sida med Youth hostels ?

Finns det youth hostel i 1 Val Thorens ? 2, Verbier ?

Någon som bott i Youth hostel i Tignes ? är det ok ?
Hur är det att bo i Tignes? var 10dagar i vald förra året men det var ju bara dyrt boende där.... är det okej att bo i Tignes också ? går det bussar på kvällarna eller är det 30 euro för taxi som gäller om man skall ut i val d`isere ?

Rundresa i Alperna
Alldelles utmärkt att bo i Tignes, känner dock inte till några vandrarhem där. Tignes har den bästa åkningen i hela alperna och vad ska du ner i ValdI´sére och göra? är du nere för att festa eller klämma lagg, dessutom slipper du många svenska wannabees som huserar i Vald...

Rundresa i Alperna
Österrike är ett hett tips annars, Austria Gold Skipass, har för mig det går på 800e och då gäller det hela österrike... Typ vad ett säsongskort kostar på en enda av anläggningarna i Schw/frank...

Rundresa i Alperna
Utveckla gärna lite om Österrikiska Guldkortet! Låter för bra för att vara sant!

Inte fan finns det ett kort som gäller i hela nationen Österrike? Eller? Finns det kan man ju säga att det gör skäl för namnet.

Rundresa i Alperna
tjena!

jag å min polare har tänkt att göra typ samma sak i mars som du fast vi har mer fokus på bara frankrike och i ca tre veckor. En sak jag funderat på är hur man lättast tar sig mellan olika orter, finns det schyssta bussar mellan cham å Val D t.ex.? och hur mycket kostar det isåfall att bussa?

hade ball!

Rundresa i Alperna
i Verbier bor du nog billigast på backpackerstället the Bunker. rätt skabbigt, det är typ skyddsrum under marken, inga fönster och massor med våningsängar i stora rum, men det är iallafall rätt billigt för att vara Verbier.

Rundresa i Alperna
Hej Igen. Jag har funderat & undersökt lite :

Jag planerar att åka 1a mars, restresa troligtvis till Val Thorens för en vecka. dvs 1-8mars.

Därefter vidare till Tignes, planerar att bo på vandrarhem där i ca 10dagar mellan den 9-18 mars.

Därefter Zermatt. Det blir 3e gången jag åker dit. Är där 10dagar mellan 19-28mars.

Räknar med att resan går på ca 20 000 - 25 000kr.

Känner du för att haka på ?
maila!

Isak

Tillbaka
Topp