rundresa, kanada

snej

Aktiv medlem
rundresa, kanada
Kommer att dra till kanada innan 13 december eller efter 2 januari.....lågsäsong på flyget!! Tänkte vara borta i tre, fyra månader.....platser att besöka....hmm, massor men främst Red mountain....tror nämligen inte riktigt på att bara vara på ett ställe hela tin!
Så om de e ngn som redan kan alperna o är sugen på ngt nytt??
Häng på då!!

rundresa, kanada
Kommer åka till Kanada, men vara mer eller mindre fast placerad i Fernie. Däremot så undrar jag hur stor skillnad det är i pris på flygbiljetterna om man inte åker i jul-rushen.
Har hört mig för hos SAS och enligt dem så skiljer det ingenting i pris mellan t ex den 30 november och 27 december.
Vet du något billigt alternativ att ta sig över pölen vore det också bra att veta, SAS är nog inte billigast.

rundresa, kanada
Heisan, jeg skal til Canada til vinteren, men har enda ikke bestemt meg for hvor..

Men hvor mye penger har du beregnet å bruke når du skal reise rundt i 4 måneder?

PS: Red Mountain er fett. Hadde 4 dager med sammenhengende pudder der for 2 år siden.

Bjørn

rundresa, kanada
vad gäller pengar att ta med sig så, vet ja inte riktig.....försöker knega ihop så mkt som möjligt.....men 30000 ska man nog kunna ordna! vad gäller resa så kollade jag till vancouver dit det skulle vara billigare än till calgary! enkel resa under lågsäsong (högsäsong 14 dec - 1 jan) 2650 kr plus skatter enkel väg! har dock bara kollat på ett ställe än så länge!!

mvh

rundresa, kanada
Det är rätt billigt att flyglifta i canada, nästan som i sverige. Lite billigare än greyhound tom vill jag minnas.

rundresa, kanada
Tjena Jens. Din gamla klasskompis från Åre Robin här. Jag har också planer på att åka till canada denna säsongen. Vilka ställen har du tänkt besöka? har du kollat liftkortspriser? Är det dyrare där än i alperna. Jga vet inte så mycket mer än att jag vill dit. Var i österrike förra vintern det va skoj men nu vill jag ha riktigt mycket snö.. ROBIN

rundresa, kanada
Har jag svarat på ditt mail? Min plan är att flyga dit på något sätt, det som är billigast, köpa bil~10 000 för en lagom fräsch en. Sen har jag fått tips om massa ställen, inte bara i BC och Alberta, Golden, Jasper, Rogers Pass...etc. Ska kolla om man kan köpa någon slags karta o kolla lite hur långt det är och så för att se var det kan va bäst att slå sig ner...Vet inte hur länge man kan stanna men 3 månader gäller en flygbiljett iaf. ToR, räknar m en 40-50 000. Billigare att äta o köra bil. Liftkort...vet inte man får väl hikea endel för att få det bästa åken. Jag vill åka med erfarna åkare...m utrustning etc. spade/sändare mm. och som inte är dumdristiga, har ingen lust att hamna i en lavin...torrboll?
Kanske kan ordna med ngt ställe i Banff, min mamma hade en väninna vars väninna arbetar i Banff på det företaget som äger hela skidanläggningen etc...vet inte verkar FÖR bra, hör av dig om det är något...Jag finns på freeride...Ha de :)

Tillbaka
Topp