Ryggplatta!

Vixtricks

Ny medlem
Ryggplatta!
Hallå!
Jag är på jakt efter en rygplatta och har fastnat för POC spine.
Någon som har provat den eller har ngt annat att rekomendera.
Jag vet att ryggplattor är jäkligt personligt beroende på hur man är formad men jag tänkte mer på pris konttra kvalité. (Den jag hittade låg på 1200)

//Vick the D...

Ryggplatta!
1200 är ju inte billigt för en ryggplatta. Köpte min TUA för några år sen för typ 500 spänn och är jäkligt nöjd. Känns som POC måste vara riktigt svinbra för att ha ett sånt pris annars är det nog inte värt

Ryggplatta!
1200 känns inte så farligt alls. Det handlar ju om att den ska skydda. Och poc gör ju grejerna till svenska skidlandslaget. Duger det åt dom borde det duga åt dig. Kolla även på HEADs nya grejer. Riktigt sköna. Sj ska jag köpa en väst för 999. Duger det för Jon duger det för mig :P

Ryggplatta!
skaffa en mc platta e mitt förslag. mycket bättre passform en de som skidkillarna tillverkar. kolla på alpinestars. de ligger runt tusenlappen. du kommer inte bli besviken. faktum är att det känns otroligt mycket tryggare att köra med skyddsutrustning såsom hjälm och platta. vilket gör dig till en bättre, mycket bättre åkare i längden. moralkaka./nackbryt

Ryggplatta!
Jag skulle rekomendera Dainese NextWave
Den stora fördelen med det ryggskyddet är att det inte blir så varmt när man använder det.
Komfort på säkerhetsutrustning är viktigt så att man verkligen alltid använder utrustningen.
I garderoben spelar det inte någon roll vilken modell/märke man köpt

Ryggplatta!
Ice tools Spine Jacket
Känns inte att man har den på när man åker. Sitter riktigt bra.Kostar väll en tusing typ.

Ryggplatta!
För övrigt har TUA bytt namn till Gipron eller iaf köpts upp av dem, för på deras plattor står numera Gipron. Ännu mer för övrigt räddade en TUA tillsammans med hjälm mitt liv i vintras, båda dessa blev småflis

Ryggplatta!
Får hålla med ovanstående om att MC skydd sparkar rumpa. I stället för vadderade plastplattor har de ofta en deformationszon och även mkt bättre ventilation. Dainese NextWave (Nämd ovan) lade jag mina slantar på, eftersom det är så luftigt och smidigt.
Har bara kollat på POC:s grejjer, men de ser onekligen väldigt bra ut! Är lite sugen på deras hjälmar...

Ryggplatta!
Håller nog med en snubbes kommentar längre upp angående scotts, sjukt bra ventilation och jäkligt många finsjusteringar på skyddet för förbättrad passform.

Ryggplatta!
jag har nyligen köpt ett icetools spine jacket och det är som en hel väst och det sitter väldigt stabilt. jag har inte åkt i det än men dom sa att det va bra och det kostade 1000 spänn...

Ryggplatta!
tjenna tjenna!!??.....

kör ice-tools spine jacket! aboslut det skönaste ryggskydd som finns är ett väst ryggskydd.

www.junkyard.se eller www.boardstore.se 999kr hur bra som helst.!!!

Ryggplatta!
Jag skulle rekomendera att köpa ett Komperdell Back Protecktor.
Kostar 1600, men det är j*****t bra, å skönt!
Märks inte att man har det på sig.

Ryggplatta!
Jeg kjører selv med Dainese og er kjempefornøyd med det. Den sitter bra og gir god beskyttelse. Kjøpte den vel for rundt 1000 i Oslo...

Ryggplatta!
tjaba!
har nyss köpt en poc spine, men den är inte testad in action. Den satt bra på mig och så kan man ju inte komma ifrån att den är den snyggaste på marknaden;) vill ju liksom ha den utanpå jackan :P

Ryggplatta!
Jag kan rekommendera Dainese Nextwave som är nämt ovan, jag har tidigare åkt med ett Tua och Dainesse-skyddet är bekvämare och det är inte alls lika varmt som Tua-skyddet.

D

Ryggplatta!
Hej,
Förutom pris, komfort etc så är det idé att titta på vilka krafter respektive skydd man är intresserad av klarar. Vissa märken publicerar riktigt tydligt hur deras tester går till och vad de klarar. Jag vet dock inte om det finns standarder inom ryggskydd på samma sätt som för skid-/snowboard-hjälmar.

Jag valde för några år sedan Dainese Back Space (för MC inte den för skidor/snowboard) att det var skönt och att det klarade av ganska tuffa tag (då fanns inte Wave och Nextwave, och dessutom var det några ryggskyddsmärken som jag då inte kände till att de fanns).

Lycka till i jakten.

Ride on,

Tillbaka
Topp