Ryggsäck?

Ryggsäck?
Två koppar varm choklad, en korvmacka samt lite god lektyr om liften skulle stanna halvvägs upp.

När det gäller bräda kan jag varmt rekommendera Extrem e-line, lagom mjuk, väldigt lättåkt och den finns i alla längder.

/peace

Ryggsäck?
Multi-verktyg, silvertejp, förstaförband, kaffe, snus, vatten och Fernet alt. Remy Martin.

Så är det.

/ Hawk

Ryggsäck?
Om du inte ens vet varför du ska ha ryggsäck och än mindre vad du ska ha i den så är det nog faktiskt läge att lämna av den innan du tar liften upp.

Ryggsäck?
Thermos med varm White Russian för uppehållning av humöret,
skruvmejslar, PZ3, PZ2, platt 3:a för diverse justeringar,
laddbar borrmaskin för ommontering av bindningar,
insexnycklar 1,2,3,4,5,6mm justering av snowboardbindningen,
jättestor skiftnyckel om du måste tighta till korgliftskruvarna,
vallastrykjärn, vallabänk, valla, borstar, filar för tillfixning av glidet,
plastpåse med kokta makaroner för att hålla hungern i styr,
tändare,
extra osprutade innerskor samt skum till dito,
digitalkamera, analogkamera och videokamera samt objektiv 400/2.8, 200/1.8, 85, 1.5, 50/1.0, 28/1.4 20/2.8, blixtar, stativ, film, band mm,
pistmaskin med diesel,
glatt humör,
backhoppningsbacke,
villigt sällskap,
boken "Så dansar du lambada",
en påse skruv,
stighundar med stighundmat,
drinkpinnar,
kolfiberväv och epoxy,
tält,
husvagn,
voltaren och distalgesic,
morfin,
nål och tråd,
snökanon med sjö och dieseldriven kompressor,
bra väder (eleminerar behovet av att packa ned en massa skrymmande kläder)
fyra flaskor fernet,
fyra flaskor fernet,
fyra flaskor fernet.

HitMe

Ryggsäck?
Du har givetvis rätt.
Jag var ju inne på vad jag har i min lilla rygga.
I min STORA (den sk Stor-Tysken) har jag alltid med det du nämt så när som på Fernet där jag brukar köra 8 + 8 + 3 faktiskt.

/ Hawk

Ryggsäck?
Till att börja med måste du ha helt klart för dig att det inte duger med vilken säck som helst på ryggen.
Da KIne heli pro är det enda som är lagligt (tror jag).
Sen gäller följande:

vätskepåse med tillhörande slang (om temperaturen inte undertiger -1 grad celcius) fylld med valfri vätska.

Kamera, för man vet aldrig vad som händer.

en torr t-skjorta.

Spade (om du inte åker pist).

En massa "Milka Alp"

Skidlås

Pistkarta

Räddningsfilt

Ett par goggles för varje typ av väderförhållande

Multiverktyg

Bubblare: Dunväst om du skall rasta i backen

Minidisk, så att du blir lika cool som USA:s snowboardåkare (NOT)

Hoppas du tar till dig av mina fina oumbärliga tips, så kan du inte misslyckas i backen!!!!!!!

Ryggsäck?
HitMe.. du glömd att skriva upp pipe shapar saken till pistmaskinen, sån klarar man sig faktiskt inte utan om man skulle upptäcka att man saknar en pipe.

Ryggsäck?

Helt rätt HitMe det går alltid åt....Men hur fan kan du glömma Micron och ett par kartong med Micropopcorn....=)

Ryggsäck?
Dra me en TV, X-Box, fyra kontroller, några eluttag och jävla massa skidvalla (i fall ni blir hungriga) så är dagen räddad. Man kan ju också åka skidor om man vill fast det behöver man ju inte.

Peace..

Ryggsäck?
MAT! Bra att ha med tanke på att en mackjävel går loss på en femtiolapp... Det kostade iaf en macka i kläppens toppstuga... Den mackan var inte ens särskilt stor.

Ryggsäck?
helt rätt hitme...ja har altif me mej d plus lite extra på d....nämligen 4 liftsystem ifall liften skulle stanna två stereo apparater ifall den ena går sönder...vinterdäck till traktorer o en påse me snö!!!

Ryggsäck?
Har för mig att Skalman nån gång byggde ett tåg som la ut rälsen framför sig och sedan plockade upp den efter att ha åkt över den. Vore inte det en idé? Snökanon på magen och sedan en rejäl snöslunga i ett rep efter en. Ger möjlighet att åka året runt, vart som helst. Det kanske till och med skulle gå att bygga en offpistvariant som sprutar ut dryga metern puder precis framför skidspetsarna. Garanterat ospårat.

Ryggsäck?
varför inte bara stoppa ner det du själv vill ha och behöver i ryggan? funkar finfint för mig iaf.förstår mig inte riktigt på sånna här trådar...

Ryggsäck?
asså..varför åker du med ryggsäck..ta en rejäl hockey-trunk istället :P
så kan du ta med dig riktiga benödigheter så som en knapplift ifall en lift går av..en extra bräda..o så klart den bärbara datorn om det är lång kö till liften..höll på o glömma barn skoter om liften skulle stanna

Ryggsäck?
så kan du ta med dig riktiga benödigheter så som en knapplift ifall en lift går av..en extra bräda..o så klart den bärbara datorn om det är lång kö till liften..höll på o glömma barn skoter om liften skulle stanna

Ryggsäck?

Ryggsäck?
väskan om det nu behövs ska varea tillräckligt stor för att rymma en jägermaister i behaglig storlek och 2 stycken glas (en till dig och till din polare)

Ryggsäck?
Varför ska du ha ryggsäck i pist? För att vara cool friåkare????
Kör utan mgt bekvämare och mindre svettigt. Kanske inte lika mycket wannabestämpel dock.....

Ryggsäck?
Full överlevnads utrustning ;P
nej men i vanlig pist kan det väll vara vatten, men sp mycket mer behövs nog inte kanske små prylar som kameror om dom är stora eller extra kläder om det är blött väder och kanske lite choklad för att muntra upp de sura pistörerna när man gjort nått ofog

Tillbaka
Topp