Hogizz sa:
Jag kör utan ryggskydd och har alltid gjort det.
Varför? Jo för att jag är rädd att man inte ska bli lika smidig som annars och att det sedan blir groteskt varmt på ryggen (har aldrig frysit om ryggen lr så, lär ju bli varmt right?). Att jag inte har cash spelar även in samt att jag inte har någon kunskap alls om hur stort lr litet ett ryggskydd ska vara.
Hur kan du veta hur det känns med ryggskydd om du Aldrig kört med de? Och det där att du inte vet hur stort/litet ett ryggskydd ska vara är rent jävla skitsnack. Det är bara att gå in i en affär, fråga personalen, testa och köp. Du behöver inte lägga 2000kr på ett ryggskydd, lägg de du har råd att lägga. Ett för 400 kr kan vara din räddning från att bli förlamad för all framtid.
kör själv med ryggskydd och har gjort senaste 4 åren och jag skulle inte få för mig att köra utan oavsett om de är puder eller pist. Ok att de blir varmt med ryggskydd men det värmer ganska skönt de gånger det är kallt ute, samt att du kan ta på dig lite mindre kläder om det är varmt. Gillar att köra i en tröja istället för jacka och då är ryggskyddet till stor nytt för värmen.