Ryggskydd?

Kattcp91

Ny medlem
Ryggskydd?
Tjena boys and girls.
Jag är en 16 årig medel åkare på skidor. Jag hoppar inget eller så utan jag bara kör. Till frågan: Tycker ni att jag ska använda ryggskydd eller är det bara onödigt när jag inte hoppar osv.

//Johan

Ryggskydd?
de är alltid bra med ryggskydd.. precis som meh hjälm.. jag skulle köpa om jag var sisådär någolunda seriös med åkningen...

Ryggskydd?
Onödigt är det ju aldrig, men du får ju väga riskerna mot rörlighet, som är den största (nack)delen när det gäller (rygg)skydd.

Ryggskydd?
Jag hade antagligen inte köpt det, men eftersom att du antagligen utvecklas som skidåkare och antar dig större utmaningar med tiden så kommer det säkert att fungera toppen.

Ryggskydd?
Jag är faan livrädd för ryggskydd. Köpte ett en gång, första dagen körde en jävla haschplanka på mig i liftkön i Lindvallen. Ryggskyddet sprack. Hade jag inte haft ryggskydd hade hela ryggraden gått åt helvete. Och detta har ENBART hänt den enda dagen i mitt liv som jag hade ryffskydd, därför använder jag INTE det längre!

Ryggskydd?
Det är väl aldrig onödigt att använda skydd.

Jag har ett skydd insytt i min ryggsäck. Åker du mycket med ryggsäck kan jag rekomendera att köpa någon av arcetryx säckarna. M20 - M40 kommer med ryggplatta.

Jag tycker dom sitter kanon och det är lätta att ta av sig. Riktigt bra rygga! Gillar dessutom sättet man fäster skidor/bräda på deras säckar.

Peac and Lööve

Jeffa

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp