Ryggskydd?

EricS-700

Ny medlem
Ryggskydd?
Tja!
Tränade backflip förrut i år och rammla på nacken så att det sträckte i ryggen.
Sen för någon vecka sen landa jag med ryggen på kanten av en is landning så ryggen vek sig och jag skada mig rätt rejält i rygg och nacke (bara i muskler troligen).
Skulle ryggskydd hjälpa mig i någon av situationerna och är det verkligen värt att punga ut så mycket pengar? Åker mest offpist men brukar träna rätt mycket på trick jag vill lära mig också.
/Eric

Ryggskydd?
Det där känns spontant som en busenkel fråga att besvara. Visserligen är jag inte ryggdoktor, men det säger väl sig självt att ryggskydd skyddar mot slag mot ryggen. Jag har kört med ryggskydd i flera år och det har blivit lika naturligt sm att ha hjälm. Visserligen kan du skada ryggen ändå, men det skyddar mot mycket.

Nu har dessutom utbudet av ryggskydd snarast exploderat. Och många rear ju ut skidprylar nu och under sommare, så passa på att köpa ett till ett bättre bris då. Sen kan du ju satsa på olika typer av ryggskydd. Dels smala som mest skyddar själva ryggraden, sen har du sådana som även täcker så gott som hela ryggpartiet.

Tänk bara på att ryggskyddet ska sitta skönt. Ofta glider dom annars upp. Finns ju nu även ryggskydd med snännen runt låren för att undvika det sistnämnda.

Lycka till med ryggskyddsköpet

Ryggskydd?
Tack för svaren! :D Får kolla biltema och skatebutikerna då.
Sen tycker jag det verkar lite konstigt med dom ryggskydden jag kollat på, att dom böjer sig lite bak på vissa ställen av skyddet, men på ett ställe böjs det gôr mycket. Därför undra jag fall det skulle hjälpa verkligen :p

Ryggskydd?
Inget snack, skaffa ryggskydd!

Jag fick en spricka i ryggen i vintras efter att ha kört på ett big jump, jag använde då ryggskydd, utan ryggskyddet hade jag suttit i rullstol nu. Se till att gå och prova i butik bara, så du får rätt storlek.

Ryggskydd?
ja som alla andra sagt tycker jag också att du borde skaffa ryggskydd, för det är ett sånt jävla hälvete att skada ryggen. Gjorde det i Påskas kan fortfarande inte göra särskild mycket, och har typ ont hela tiden.

Ryggskydd?
Köp ryggskydd, tycker nästan att det är nödvändigare än hjälm!

F-T sa:
ja som alla andra sagt tycker jag också att du borde skaffa ryggskydd, för det är ett sånt jävla hälvete att skada ryggen. Gjorde det i Påskas kan fortfarande inte göra särskild mycket, och har typ ont hela tiden.
Men dubbeln satt ju nästan!!

Tillbaka
Topp