Ryktestråden 14/15

Ryktestråden 14/15
Hasse_Lindborg sa:
fluffyclouds sa:
Rerdhage sa:
I Sammy Carlsons video Mammoth baby är det bara jag eller visst kör han med Nike pjäxor?
Jo visst gör han det. Hade faktiskt inte en aning att Nike ska ge sig in i pjäxbranschen.
Nu skall jag inte vara sådan men är det inte bara klistermärke på pjäxorna eventuellt? För han är ju sponsrad av Nike? Och har väl ingen pjäxsponsor?
En tanke kring detta kan vara att Nike har gjort nåra par pjäxor... Inom motocrossen finns det två förare som får köra med Nike-crosstövlar. Det kan vara ett steg mot att ta fram en pjäxa/MX-stövel men i MX har dessa funnits i flera år utan att dessa kommit ut på marknaden. Kanske något för att skapa en hype kring Nike??

Ryktestråden 14/15
Moment kommer med en ny touring skida, Underworld. Skidan blir lite smalare än förra årets Exit World.
106 midja och Dirty Mustache Rocker. Ser riktigt bra ut och ska bli spännande att testa!!

I övrigt ser line-upen grymt bra ut för nästa säsong med en del förbättringar på några modeller.

Ryktestråden 14/15
K2 competition står det på skidorna i K2 filmen. Samma grafik, skida? som Seth hade på skiers cup!? Någon som vet mer? Grafiken, eller snarare bristen på är ju fantastisk!

Ryktestråden 14/15
AugustAhlnas sa:
De har redan kommit fram att det är fejk, syns på bilderna också så NIKE pjäxor behöver ni inte diskutera mer. TOKFEJK!
herregud ja, upprinnelsen är en två år gammal första-apriltråd på NS.
så än så länge är det nog fejkfacket som gäller.

Ryktestråden 14/15
Förresten, prylnördarnas favorithändelser (Swesport och ISPO) närmar sig ju – har ni här några önskemål om saker vi på redaktionen ska ta en närmare titt på?

Ryktestråden 14/15
Blidee sa:
http://www.snewsnet.com/trade-show/outdoor-retailer-winter-market-2014-preview-backcountry-skis-boots-and-bindings/

Lite kul info där, många kanske blir glada över att Wailer 112RP får en lägre tip och tail (Jarle jublar?). BD Carbon Convert ser fin ut...
Egentligen ganska oviktigt, men jag blir väldigt glad över att K2 gör en pjäxa som är rosa på "rätt" sätt. (Även om jag fortfarande tycker att det var korkat av dem att inte släppa Minaret samtidigt som Pinnacle.)

Ryktestråden 14/15
Blidee sa:
http://www.snewsnet.com/trade-show/outdoor-retailer-winter-market-2014-preview-backcountry-skis-boots-and-bindings/

Lite kul info där, många kanske blir glada över att Wailer 112RP får en lägre tip och tail (Jarle jublar?). BD Carbon Convert ser fin ut...
lucille-bluth-celebration-gif.gif

Ryktestråden 14/15
Heddious sa:
Förresten, prylnördarnas favorithändelser (Swesport och ISPO) närmar sig ju – har ni här några önskemål om saker vi på redaktionen ska ta en närmare titt på?
Så länge det inte blir något i stil med artikeln om årets snyggaste skidor är jag nöjd.

Ryktestråden 14/15
Lima-ko sa:
Heddious sa:
Så länge det inte blir något i stil med artikeln om årets snyggaste skidor är jag nöjd.
Hahahaha, så jävla sant! :D

Jag vill bara se bilder på nästa års Bataleon (disaster/airobic/gw) samt Lobsters :D

Ryktestråden 14/15
Heddious sa:
AugustAhlnas sa:
De har redan kommit fram att det är fejk, syns på bilderna också så NIKE pjäxor behöver ni inte diskutera mer. TOKFEJK!
Sikker på at det er fake? Sitter i frankrike nå og fikk bekreftet av en i bransjen at Nike utvikler ny støvel... når den kommer på markedet er dog uvist!! Min kilde var klar på at det var hans neste støvel!!

Ryktestråden 14/15
Jarle sa:
Blidee sa:

http://now-here-this.timeout.com/wp-content/uploads/2013/03/lucille-bluth-celebration-gif.gif
Det fick mig att skratta.

Någon som vet något om Line SFB 14/15? Grafik, mått osv?

Ryktestråden 14/15
OleK sa:
Heddious sa:
AugustAhlnas sa:
Sikker på at det er fake? Sitter i frankrike nå og fikk bekreftet av en i bransjen at Nike utvikler ny støvel... når den kommer på markedet er dog uvist!! Min kilde var klar på at det var hans neste støvel!!
Allt på NS är fake, sammys pjäxor är ett par Nordica med klistermärken. Sen om de h

Ryktestråden 14/15
OleK sa:
Heddious sa:
AugustAhlnas sa:
Allt på NS är fake, sammys pjäxor är ett par Nordica med klistermärken. Sen om de håller på och utvecklar något låter jag vara osagt. Men jag är ytterst tveksam.

Ryktestråden 14/15
Lima-ko sa:
Heddious sa:
Lite OT: Kan faktiskt inte lova någonting där.. hur trist det än är så är den texten fortfarande mer läst än bland annat lavinapparna, test av dynafit beast och de flesta resereportage som publicerats det senaste året.. Ibland är det kul/nödvändigt (det är typ en kombo, en rolig kombo) att göra mindre seriösa grejer, eller skriva saker som är riktade mer till de mindre in-nördade läsarna också vettu. Och du måste inte läsa den typen av texter om du inte vill :)

On-T: Nike, tja.. de satsar iaf tillräckligt hårt på snösegmentet för att hosta upp ett gäng gogglar (egna, inte collabs), så att de börjat rita på en pjäxa låter inte helt långsökt. Däremot instämmer jag med August – allt som ligger uppe nu är råfejk.

Filmer och bilder och krafs från Swesport kommer upp imorgon förresten. Bland annat på Nikegogglar, för att återkoppla till stycket ovan.

Ryktestråden 14/15
Heddious sa:
Lima-ko sa:
Heddious sa:
Lite OT: Kan faktiskt inte lova någonting där.. hur trist det än är så är den texten fortfarande mer läst än bland annat lavinapparna, test av dynafit beast och de flesta resereportage som publicerats det senaste året.. Ibland är det kul/nödvändigt (det är typ en kombo, en rolig kombo) att göra mindre seriösa grejer, eller skriva saker som är riktade mer till de mindre in-nördade läsarna också vettu. Och du måste inte läsa den typen av texter om du inte vill :)
Ok, men bara för att en text är mer läst behöver det inte vara synonymt med att den är bra. Det kan ju lika gärna vara att den berör/upprör (jfr kolumner i Metro/DN/SVD/Aftonblader/Expressen/...) och således genererar många läsningar.
Va, måste jag inte ;).

Senast ändrad:
Ryktestråden 14/15
Har någon mer information, mått och liknande, om nya svarta Armada-skidan Declivity (hette den så?) som JP pratar om i intervjun från ISPO?

Senast ändrad:
Ryktestråden 14/15
oskarkarlsson sa:
pilip sa:
Har någon mer information, mått och liknande, om nya svarta Armada-skidan Declivity (hette den så?) som JP pratar om i intervjun från ISPO?
om du stannar videon vid 0.39 så ser du

tip 128
waist 98
tail 118
radius 26

Dock lyckas jag inte hitta vilka längder den kommer i
Ah, bra noterat! En sån i en längd runt 185 låter inte helt fel som all around-skida.

Ryktestråden 14/15
pilip sa:
Dom filmar ju på måtten:

Tip: 128
Waist: 98
Tail: 118
Radius: 26

längderna vet jag ej!

Edit: Oskarkarlsson hann före :P

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp