Safe Workwear overall, vanligt problem?

mardiman

Ny medlem
tjena grabbar, förra året införskaffade jag mig inneplagget, en safe workwear overall

modelyt2.jpg

jag har den oranga såklart, problemet med den är att den blir jävligt blöt och tung, kasst material tror jag

kan man impregnera den så det blir bättre eller hur ska man göra? någon annan med samma dress lär ju veta?

tack på förhand

Senast ändrad:
Har också en sån där!

Jag impregnera min med lacknafta det visa sig dock ha dålig effekt eftersom jag röker och det är brännbart. Jag är nu brännskadad och ganska ful. Men i övrigt en fin dräkt .

bre ett jämt lager smör över overallen, det borde funka eftersom att de blir ett fett lager. Tänkte att fåglarna har ju ett liknande system med sina fjädrar.

Men när jag tänker efter så kanske det inte är just smör dom har på...

Lintan021 sa:
bre ett jämt lager smör över overallen, det borde funka eftersom att de blir ett fett lager. Tänkte att fåglarna har ju ett liknande system med sina fjädrar.

Men när jag tänker efter så kanske det inte är just smör dom har på...
Som du ser är det smör på bilden mardiman visar, för visst kan inte håret vara så fett som dom bilden vara utan smör?

frisyren kräver smör ja, dock så tänker jag inte vara så äcklig så att jag har smör på kläderna

bättre förslag

tvuklöst är ju stearin det ända alternativet.. smält ner en jävla massa ljus för att sedan ta på dig overallen och hoppa ner i badet med stearin.. värmeljus finns billigt på www.ikea.se

Fett snygg overall, tyvärr går den inte att impregnera, men du blir ballast i backen, lika ball som grabbarna på bilden.

Senast ändrad:
tack för tipsen grabbar, kör nog på alla tre sistnämnda

grabben på bilden är ju schenkenbergs kollega och granne från LA

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp