Saga Jacka L & XL?

joakimjb

Aktiv medlem
Saga Jacka L & XL?
Nu är det så att jag funderar på att köpa en saga jacka. Jag är 175cm lång och undrar om L räcker?
Vill ha det baggy, så jag undrar om det är någon som har erfarenheter om saga jackor? Jackans längd mot med ens egen längd?

Tack för svar!

Saga Jacka L & XL?
Jag är 185 och har beställt en XL, så om du inte växer supersnabbt, så skulle jag nog ta en L om jag var du. Men som sagt, välj vad du själv vill, och inte vad andra säger!
Peace!

Saga Jacka L & XL?
bjorklind sa:
Lee-nus sa:
akta dig för att använda nån av de 200 befintliga trådarna om saga...!!
Bo87 sa:
välj storleken \\\"sökfunktion\\\", den passar bäst
Har redan sökt bland alla andra trådar. hittar ingen bra.
du vet, du måste inte ha en tråd som handlar om "L & XL", du kan ställa samma fråga i en av de säkert tio andra storleksrelaterade trådarna som finns. det är för att folk vägrar förstå sånt som det finns 2000 trådar på samma ämne.

Saga Jacka L & XL?
Mountain_Man sa:
@Lee-nus
Nu är du ute och seglar på svag is ... 2 000 trådar? ... när jag söker på "Saga Jacka" hittar jag bara 44 trådar! :lol:

/MM
fast den här siffran syftade inte till just saga, utan till sökningar i allmänhet. prova med rossignol s7! :)

Saga Jacka L & XL?
Kolla på 09/10 tråden runt sida 13, pang tror jag han heter är 178cm o kör xl jacka... Den blå outfiten!

Jag är också 178 o köpte xl väst men det gjorde jag mest för att testa storleken, tyckte xl jackan va tokstor förra året (lika lång som årets) men har köpt längre kläder och vant mig så ska bli spännande när min väst o brorsans xl skitställ kommer :D

Saga Jacka L & XL?
hade en saga jacka i xl och tyckte den var riktigt fet ;) kör på xl tycker jag, men lånar lite nu. Har funderat på att spara pengar nu till jul för att köpa ett ställ men tyckte själv att jackan var tunn. Är dom här tjockare i år? Och är det värt att spara pengarna? För den jag vill ha kanske tar slut:/?

Saga Jacka L & XL?
kSelbekk sa:
hade en saga jacka i xl och tyckte den var riktigt fet ;) kör på xl tycker jag, men lånar lite nu. Har funderat på att spara pengar nu till jul för att köpa ett ställ men tyckte själv att jackan var tunn. Är dom här tjockare i år? Och är det värt att spara pengarna? För den jag vill ha kanske tar slut:/?
Har hört att de är 3L jackor i år. Det står även det på hemsidan. Det betyder alltså att det är ett skal. Vilket väldigt mycket bättre än en jacka med foder. Kolla "Att köpa skidkläder"-artikeln för förklaring av lager principen.

Saga Jacka L & XL?
kSelbekk sa:
ja dom är lika tunn iår. men det är ju en skaljacka bara precis som GOS har sagt.. men det är mycke mycke bättre kvalite iår!!!

Senast ändrad:
Saga Jacka L & XL?
n6r0zwpx.jpg

här har du/ni någonting att måtta på, XL @ 193 cm

Senast ändrad:
Saga Jacka L & XL?
Kör på L . Jag har en xl och den går ner på knäna för mig. är 183 cm

mät från din haka så ser du vart dom kommer sluta

Saga Jacka L & XL?
int fick jag nå tull inte :cool:

har en xl och är själv 188cm lång. de är jävligt långa men rätt så smala så det ser stilrent ut som fan!
inte nå megamycket överflödstyp som hänger och dinglar ivägen, vilket är bra;)

Saga Jacka L & XL?
sorry om jag lånar tråden lite men orkade inte göra en ny eftersom det redan finns så många trådar om just saga. Men undrar över hur många i Sverige som fått sina saga pants/jackor och om ni fick mail innan osv. och om ni kunde följa paketet på något sätt? tacksam för svar! peace

Saga Jacka L & XL?
JoelBe sa:
sorry om jag lånar tråden lite men orkade inte göra en ny eftersom det redan finns så många trådar om just saga. Men undrar över hur många i Sverige som fått sina saga pants/jackor och om ni fick mail innan osv. och om ni kunde följa paketet på något sätt? tacksam för svar! peace
Jag har inte fått om brorsans ställ och min väst än men har fått 2 beställningar med hoodies och då kan man följa paketet och är man hemma levereras det till dörren, dock är det inte så värst kul att följa paketet för det står typ bara att det lämnar usa, kommer till tullen, klarar tullen, sen att dom har försökt leverera det och att det finns på posten :P

Saga Jacka L & XL?
linder sa:
JoelBe sa:
Jag har inte fått om brorsans ställ och min väst än men har fått 2 beställningar med hoodies och då kan man följa paketet och är man hemma levereras det till dörren, dock är det inte så värst kul att följa paketet för det står typ bara att det lämnar usa, kommer till tullen, klarar tullen, sen att dom har försökt leverera det och att det finns på posten :P
http://trkcnfrm1.smi.usps.com/PTSInternetWeb/InterLabelInquiry.do?origTrackNum=CJ211270185US
så ser det ut... btw så la jag min order Nov 12

Senast ändrad:
Saga Jacka L & XL?
okejokej härligt! men jag kollade just mailen och fick ett mail alldeles nyss om att kläderna skeppas nu.
Tack för ett bra svar Linder. :)

Saga Jacka L & XL?
Martiiin sa:
http://trkcnfrm1.smi.usps.com/PTSInternetWeb/InterLabelInquiry.do?origTrackNum=CJ211270185US
WTF, ja o brorsan beställde i början av oktober :/

JoelBe sa:
okejokej härligt! men jag kollade just mailen och fick ett mail alldeles nyss om att kläderna skeppas nu.
what? :(

Senast ändrad:
Saga Jacka L & XL?
linder sa:
Martiiin sa:
WTF, ja o brorsan beställde i början av oktober :/

JoelBe sa:
what? :(
vilken storlek köpte ni? L? XL skickades först eftersom att de fick in dem från fabriken först.

Tillbaka
Topp