Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är bra att du vet det där iaf phille :DAspebo sa:en saga medium är drygt 75cm lång, dragkedjan är 78cm
frakten kostar 50$, omvandla de till svenska kronor själv. de finns dock en risk att de blir tull.
tror de är beräknat att ta ca 2 veckor, men saga är ju känt för sina förseningar.
och slutligen kan jag ju påpeka att de börjar skicka ut sina saker först den 30 november
De skickar iväg allt 30 november så grejjer som du nyligen har beställt kommer inte iväg innan det, krävs kanske inte någon raketforskare för att förstå det.Teufel sa:Et instick! Saga är bäst, fast inte på att leverera sina plagg i tid.
Bestälde en T-shirt i sommras. Fick den på 2.5 vecka! Helt normalt när man beställer från Usa.
Bestälde en ny t-shirt den 26 september. HAr fortf inte fått den och de svarar inte på mail..
...Så så kan det gå! Det är lite gamble när man beställer från dem.

All Outerwear is currently on a Pre-sale basis. Outerwear will begin shipping on November 30th. Any other items purchased during a pre-sale transaction will ship to you under normal shipping circumstances.eff sa:De skickar iväg allt 30 november så grejjer som du nyligen har beställt kommer inte iväg innan det, krävs kanske inte någon raketforskare för att förstå det.Teufel sa:Et instick! Saga är bäst, fast inte på att leverera sina plagg i tid.
Bestälde en T-shirt i sommras. Fick den på 2.5 vecka! Helt normalt när man beställer från Usa.
Bestälde en ny t-shirt den 26 september. HAr fortf inte fått den och de svarar inte på mail..
Leveranserna på preorder saker är alltid seg, försenad, fylld med problem. Saker som du beställer efter allt har lugnat sig brukar kommma när det ska.
Och, du bör räkna på 25% på priset för i stort sett alla fall som jag har beställt någonting från USA så har det fastnat i tullen(+ momstillägg då också).
Förra året fick jag lösa ut mitt Saga ställ för 1000kr eller något.
Men hur mycke blir det om det blir tull?Aspebo sa:en saga medium är drygt 75cm lång, dragkedjan är 78cm
frakten kostar 50$, omvandla de till svenska kronor själv. de finns dock en risk att de blir tull.
tror de är beräknat att ta ca 2 veckor, men saga är ju känt för sina förseningar.
och slutligen kan jag ju påpeka att de börjar skicka ut sina saker först den 30 november
läs vad alla andra har skrivit! exempel vad eff har skrivit, han har sa ju precis det om tullen..FreddieS sa:Men hur mycke blir det om det blir tull?Aspebo sa:en saga medium är drygt 75cm lång, dragkedjan är 78cm
och slutligen kan jag ju påpeka att de börjar skicka ut sina saker först den 30 november![]()
Men eff är inte att lita på när det kommet till saga!Lurifixx sa:läs vad alla andra har skrivit! exempel vad eff har skrivit, han har sa ju precis det om tullen..FreddieS sa:Men hur mycke blir det om det blir tull?Aspebo sa:en saga medium är drygt 75cm lång, dragkedjan är 78cm
och slutligen kan jag ju påpeka att de börjar skicka ut sina saker först den 30 november![]()
Hoppas det inte är någon sarkasm i det där men ajja;Teufel sa:
All Outerwear is currently on a Pre-sale basis. Outerwear will begin shipping on November 30th. Any other items purchased during a pre-sale transaction will ship to you under normal shipping circumstances.eff sa:De skickar iväg allt 30 november så grejjer som du nyligen har beställt kommer inte iväg innan det, krävs kanske inte någon raketforskare för att förstå det.Teufel sa:Et instick! Saga är bäst, fast inte på att leverera sina plagg i tid.
Leveranserna på preorder saker är alltid seg, försenad, fylld med problem. Saker som du beställer efter allt har lugnat sig brukar kommma när det ska.
Och, du bör räkna på 25% på priset för i stort sett alla fall som jag har beställt någonting från USA så har det fastnat i tullen(+ momstillägg då också).
Kan du hjälpa mig översätta detta då?![]()
Ja titta, borde alltså ha fått min t-shirt!eff sa:Hoppas det inte är någon sarkasm i det där men ajja;Teufel sa:
All Outerwear is currently on a Pre-sale basis. Outerwear will begin shipping on November 30th. Any other items purchased during a pre-sale transaction will ship to you under normal shipping circumstances.eff sa:De skickar iväg allt 30 november så grejjer som du nyligen har beställt kommer inte iväg innan det, krävs kanske inte någon raketforskare för att förstå det.
"All klädsel är för närvarande på för-beställnings basis. Klädsel kommer att börja fraktas den 30e November. Produkter som beställs under för-beställnings perioder skickas till dig under normala omständigheter."
Jag tror faktiskt att p.g.a. all för-beställning av skidkläder så ligger din T-shirt order bland alla dessa och du kan nog räkna med lite försening.Teufel sa:Ja titta, borde alltså ha fått min t-shirt!eff sa:Hoppas det inte är någon sarkasm i det där men ajja;Teufel sa:
All Outerwear is currently on a Pre-sale basis. Outerwear will begin shipping on November 30th. Any other items purchased during a pre-sale transaction will ship to you under normal shipping circumstances.
"All klädsel är för närvarande på för-beställnings basis. Klädsel kommer att börja fraktas den 30e November. Produkter som beställs under för-beställnings perioder skickas till dig under normala omständigheter."
Det tror jag med.eff sa:Jag tror faktiskt att p.g.a. all för-beställning av skidkläder så ligger din T-shirt order bland alla dessa och du kan nog räkna med lite försening.Teufel sa:Ja titta, borde alltså ha fått min t-shirt!eff sa:Hoppas det inte är någon sarkasm i det där men ajja;
Taget! nu när dollarn är så låg.Pizzaaugust sa:Tull 12 % och moms 25% lol
Spelar väl ingen som helst roll om dollarn är låg eller inte, tullen och momsen är samma oavsett! ;DTeufel sa:Taget! nu när dollarn är så låg.Pizzaaugust sa:Tull 12 % och moms 25% lol
Nu anser jag mig själv inte vara sökfunkionernas mästare på www'en men jag hittar inte en tråd där det står när förra årets köpare utav sagaställ fick sin leverans?linder sa:Spelar väl ingen som helst roll om dollarn är låg eller inte, tullen och momsen är samma oavsett! ;DTeufel sa:Taget! nu när dollarn är så låg.Pizzaaugust sa:Tull 12 % och moms 25% lol
Förövrigt..........
SÖK: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=57272
...så det är nästan så det blir en [!]![]()
Ne det kan ju vara svårt att skriva "saga" till höger om forumet i "SökTeufel sa:Nu anser jag mig själv inte vara sökfunkionernas mästare på www'en men jag hittar inte en tråd där det står när förra årets köpare utav sagaställ fick sin leverans?linder sa:Spelar väl ingen som helst roll om dollarn är låg eller inte, tullen och momsen är samma oavsett! ;DTeufel sa:Taget! nu när dollarn är så låg.
Förövrigt..........
Se där ja...linder sa:Ne det kan ju vara svårt att skriva "saga" till höger om forumet i "SökTeufel sa:Nu anser jag mig själv inte vara sökfunkionernas mästare på www'en men jag hittar inte en tråd där det står när förra årets köpare utav sagaställ fick sin leverans?linder sa:Spelar väl ingen som helst roll om dollarn är låg eller inte, tullen och momsen är samma oavsett! ;D
Förövrigt..........
Fritextsökning" :P
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=57507 <-- 15-20 dec
tveksamt. varför inte beställa från deras sida?The_duke sa:Går det bara att köpa via deras egna hemsida?
Finns det ingen distributör här i Sverige/Europa?
skriv inte ut ditt order #!thejorp sa:Sent: Monday, November 30, 2009 11:32 PM
Subject: Shipping confirmation for order #1761
Dear André *******,
All of the items from order #1761 have now been shipped:
1x Anomie hybrid Jacket - large
1x Anomie boston.lobster Pant - large
spelar nog ingen roll om jag skriver order#Teufel sa:skriv inte ut ditt order #!
Dock har vi beställt samma kit i storlek och färg.
Jag är 184.. xl på jackan men vågade inte på byxorna. Hoppas byxorna är baggy trots de e large..thejorp sa:spelar nog ingen roll om jag skriver order#Teufel sa:skriv inte ut ditt order #!
Dock har vi beställt samma kit i storlek och färg.ingen kan göra nånting åt saken ändå.
hybrid och lobster verkar vara populära :D hur lång är du? jag är lite över 180cm och tror large kommer passa perfekt på mig
väntar också på mitt...adamp sa:När fick ni mailet om att dem shippat? :D väntar fortf på mitt![]()
gjorde samma sak, skillnaden verkar ju vara att dom inte skickat min skit.Kevinnn sa:Dom skickade iväg min beställning (XL hybrid suit) redan 30 november, jag hade dock frågat dom redan typ den 15de november ifall dom kan skicka så snabbt som möjligt för jag ska bort 15de december![]()
Vad svarade dom då på ditt email? jag berättade till dom att jag ska på tävlingar då (15dec) och jag har inte nån annan skiddräkt för tillfället och allt det (det stämmer påriktigt) och sen svarade dom då att dom skickar så snabbt som möjligt, antingen 30nov eller 1dec, och jag fick min shipping confirmation den 30novmaxhallgren sa:gjorde samma sak, skillnaden verkar ju vara att dom inte skickat min skit.Kevinnn sa:Dom skickade iväg min beställning (XL hybrid suit) redan 30 november, jag hade dock frågat dom redan typ den 15de november ifall dom kan skicka så snabbt som möjligt för jag ska bort 15de december![]()