Saker som irriterar mig i backen

Jag stör mig på när man får så kassa vintrar år efter år att det knappt blir så mycket snö i backn att den kan öppna:( Drömmen vore om man en gång kunde få upp ett hopp i backen...

Är det något jag hatar. Och verkligen hatar så är det snowboardåkare som knappt kan åka och plogar ner för hela jävla backen så att den blir helt isig. Spec i parken eller i svarta fina backar. Dom kan gå å åka i barnbacken ist!

JohanJoensson sa:
Är det något jag hatar. Och verkligen hatar så är det snowboardåkare som knappt kan åka och plogar ner för hela jävla backen så att den blir helt isig. Spec i parken eller i svarta fina backar. Dom kan gå å åka i barnbacken ist!
WORD UP!

JohanJoensson sa:
det finns ju minst lika många skidåkare som gör exakt likadant.
varför all denna hatkärlek mellan skid och snowboardåkare?

Förövrigt så hatar jag attitydåkare som då köper det absolut bästa av allting och inte kan stå på skiten.

Senast ändrad:
magnusericsson sa:
JohanJoensson sa:

Förövrigt så hatar jag attitydåkare som då köper det absolut bästa av allting och inte kan stå på skiten.

magnusericsson sa:
JohanJoensson sa:

Jo klart att det finns sånna skidåkare med men jag tror ärligt talat att marioteten är snowboardåkare som typ börjat åka bräda för att de ser coolt ut. Men jag har absolut inget emot vanliga hedliga bra brädåkar för jag har ingen anledning till det.

JohanJoensson sa:
magnusericsson sa:
JohanJoensson sa:

Jo klart att det finns sånna skidåkare med men jag tror ärligt talat att marioteten är snowboardåkare som typ börjat åka bräda för att de ser coolt ut. Men jag har absolut inget emot vanliga hedliga bra brädåkar för jag har ingen anledning till det.
i see, i see.
sen så tror jag att detta kan bero på att folk inte börjar med att åka bräda direkt utan lär sig skidor först och sedan går på bräda när de är 15-16 år och då är det kanske inte alltid så lätt att åka.
jag säger så här släpp på trycket och kör störtlopp ner så slipper vi alla "pucklar", eller ja juste, då kommer någon annan att tycka att det är störigt att backarna är för bra och folk kör som idioter?!

Senast ändrad:
nått som får mig förbannad är när nån jävel hatar på allt och alla förutom sig själv

"*Små snorungar som knappt kan stå på skidorna, har noll koll på åkarna runt omkring och åker "störtlopp" nerför backen även fast de varken kan svänga eller bromsa, gärna tvärs över backen rakt framför en så man måste tvärtbromsa för att inte krocka med dom småglina."

du började förståss åka skidor och va grym direkt förstår jag.

folk som kanar hela pisten och river upp hela skiten! sen går det knappt och åka!

eHolmberg sa:
nått som får mig förbannad är när nån jävel hatar på allt och alla förutom sig själv

"*Små snorungar som knappt kan stå på skidorna, har noll koll på åkarna runt omkring och åker "störtlopp" nerför backen även fast de varken kan svänga eller bromsa, gärna tvärs över backen rakt framför en så man måste tvärtbromsa för att inte krocka med dom småglina."

Jag hatar alla trötta människor i vårat lite smått smutsiga land som inte tänker efter innan dom skriver. Det finns ett enkelt svar på din fråga; när man inte kan åka ska föräldrarna se till så att man håller sig in åt helvette långt bort ifrån backar man inte klarar av.

Senast ändrad:
magnusericsson sa:
JohanJoensson sa:
magnusericsson sa:

i see, i see.
sen så tror jag att detta kan bero på att folk inte börjar med att åka bräda direkt utan lär sig skidor först och sedan går på bräda när de är 15-16 år och då är det kanske inte alltid så lätt att åka.
jag säger så här släpp på trycket och kör störtlopp ner så slipper vi alla \"pucklar\", eller ja juste, då kommer någon annan att tycka att det är störigt att backarna är för bra och folk kör som idioter?!
Kom ihag att ca 20% av varldens skidakare kan svanga med kanterna. Resten plogar och forstor pisterna, pa samma satt som nyborjare med snowboard.

jonathan_chips sa:
eHolmberg sa:

Jag hatar alla trötta människor i vårat lite smått smutsiga land som inte tänker efter innan dom skriver. Det finns ett enkelt svar på din fråga; när man inte kan åka ska föräldrarna se till så att man håller sig in åt helvette långt bort ifrån backar man inte klarar av.
Men pajas! jag om formulerar mig då :) jag hatar folk som hatar förutom när folk hatar på andra som hatar (y)

*Jag hatar småiritterande barn (oftast på ca 7 - 11 år) som ska åka i parken, ex. en gång när det var en liten tjej och hennes bror som skulle hoppa! (det var en röd line med 4 hopp på rad) Först så tar det ett jävla tag innan dom ens kommer till kicken efter som en retaderad inavlad idiot skulle åkt bättre skidor än dom, och när dom väl kom fram till kicken hade dom ju självklart så jävla lite fart så att dom små rackarna var tvugna att rent ut sagt klättra upp för kicken vilket tog ett jävla bra tag! och när dom väl har bestigit den "stora" kicken så står dom och små pratar på landningen ännu några minuter, och det såg ut nått liknande dom 3 andra hoppen med..

*Jag stör mig också jävligt mycket på vuxna människor oftast danskar, polaker eller nått liknande som har kafferep bredvid/bakom kicken och sen när man vinkar åt dom att dom ska flytta på sig så vinkar dom bara glatt tillbaka och forsätter sedan sin diskussion på kicken med resten av släkten som alltid är med

jag stör mig på
1. Icemann
2. folk som stör sig på mig för att jag åker för fort i backen
3. folk som h8ar mina stora kläder
4. folk som ställer sig mitt i kicken/landningen... om dom ska titta får dom väl för fan ställa sig bredvid hoppet, inte i det!
5. små barn som åker jättelångsamt i parken ner till hoppen. Jo visst jag tycker det är kul att små barn och ev. familjer och föräldrar vill åka i hoppen ,men måste de åka i 5kmh ner till hoppen först? åk ner fort iaf första biten annars tar det sjukt lång tid

fiskebulle sa:
Jibberisch sa:
Och alla hatar dig. Kan vi inte bara låta denna korkade tråd dö någon gång? Är så trött på det omogna tjaffsandet mellan folk här.
Jag stör mej på det mesta i vardagen, samhället och livet. Folk är och förblir idioter. Men men det verkar ju inte funka. Jämfört med alla andra mongo-trådar som detta forum har översvämmats av på sistone så tycker jag faktiskt att denna står sej hyffsat bra.

På ett berg med ett par skidor under fötterna är jag Zen. När jag åker skidor är allting perfekt. Det spelar ingen egentlig roll vad det är för förhållanden. Klart att det påverkar graden av lycka. Men bara att få trycka ifrån skäret, känna vinden i ansiktet och ilningarna i magen gör att allt annat på den här planet flyter ut i perferin. Det är därför jag åker skidor.

Sedan kommer man ner till liften/byn och där finns det;

- Danskar (Jag hatar ert språk, utseende och generella skidfärdigheter. Nordens araber har inget i en skidbacke att göra.)

- Skåningar (Se ovan)

- Tyskar (Se ovan, plus att ni försökte ta över världen två gånger och vad är problemet med er porr?)

- Fransoser (Ska det vara så svårt att vara lite trevlig och servera en Big Mac & Co på under 20 min? AVGÅ!)

- Kids som inte kan hantera snus (Det är som med sprit, kan man inte hantera sprit, ska man inte dricka sprit. Enkelt och logiskt.)

- Kids som inte kan hantera sprit (se ovan, gratis örfil utlovas vid nästa möte.)

- Kärringar som inte kan hantera sprit. (Ett jävligt otäckt fenomen som visar sej ganska exakt 30 min efter att afterskiin tagit sin början. Bara för att du är 52 , har blonderat håret och precis skilt dej från din man innebär inte att jag automatiskt vill ligga med dej. Gratis örfil utlovas vid nästa möte.)

- Långsamma liftar (Behöver du en förklaring här så hatar jag dej också.)

- Dåligt kryddad gulasch (Vad är syftet med dåligt kryddad gulasch? Precis lika samma som kall Jäger.)

- Snöbräde-åkare (som på ett ben hoppar mot liften och repar mina nya lagg. Mina lagg är mina och dom repar jag helst själv)

- "Säsongare" i Sälen/Stöten med omnejd (som av någon anledning finner det as-häftigt att säsonga just där. Gör det, för all del. Men försök inte påstå att du är en bättre människa för det. Gratis örfil utlovas nästa gång.)

- Människor som talar illa om "Unicum" (Va i helvete är det för fel på er?)

- Människor som bjuder redan tilltaget berusade medmänniskor på "Flatline" shots. (Ni är ondska, och sådana som er måste bekämpas.)

- Fiskbullar (Seriöst, jag har hatat fiskbullar ända sen dagis. Onaturlig form och tjocka dagistanters favorit. Vad är det frågan om?)

Senast ändrad:
helt seriöst iceman, du måste skämta, lägg ner skidåkningen helt och hållet om det skall vara så jäkla jobbigt. btw orka bara bränna pist hela tiden med korta snabba svängar där alla, medelåkare, ofta håller till. skyll dig själv. låter som snowblades är något för dig!

magnusericsson sa:
JohanJoensson sa:

men vadå attitydåkare? så man är kaxig och så bara man har de bästa? så de som aldrig har åkt förut skall köpa sig ett par techno skidor och ikea pjäxor eller? tkr folk ska få ha den utrustningen de vill ha. Tänk de lite bättre skidorna. Om bara de som är duktiga på att åka köper dem. Kommer de inte säjla speciellt många par. även om personen inte kan utnjytja utrustningen eller skidorna på rätt sätt så vill han/hon kanske ha ett par bra skidor ändå? tänkt så eller ?

FIDDE3 sa:
magnusericsson sa:
JohanJoensson sa:

men vadå attitydåkare? så man är kaxig och så bara man har de bästa? så de som aldrig har åkt förut skall köpa sig ett par techno skidor och ikea pjäxor eller? tkr folk ska få ha den utrustningen de vill ha. Tänk de lite bättre skidorna. Om bara de som är duktiga på att åka köper dem. Kommer de inte säjla speciellt många par. även om personen inte kan utnjytja utrustningen eller skidorna på rätt sätt så vill han/hon kanske ha ett par bra skidor ändå? tänkt så eller ?
Har du tänkt på att nybörjare hämmas av utrustning från de övre hyllorna?

Hatar föräldrar som typ slänger upp sin unge på kicken då man kommer och ska köra sen får man typ kasta sig åt helvete för att inte ta livet av sig själv eller ungen, sen får man en jävla utskällning om hur idiotisk man är.

Haha, kan inte fatta att den här tråden lever än. Lite roligt att så många tar åt sig =)Åtminstone kommer några av mina irritationsmoment förmodligen att försvinna snart, eftersom alla vet att jibbing är en fånig trend i stil med monoski, utsvängda byxor, hockeyfrilla eller något liknande som är "hippt" för tillfället, så kommer jibbing att vara utdöd om 2-3 år. Problemet är att detta fenomen då kommer att ersättas med något annat störande eftersom idioter måste hållas sysselsatta på något sätt.

Senast ändrad:
hahah! "*Tomtar som inte kan hålla ordentligt avstånd i liftkön utan måste stå ovanpå mina skidor och repa lacken. "
Det är bara deras skidor som pajar. + att lacken försvinner inte alls.
Och jag, jibbers sitter ner för att få fart inför hoppet.

Jontex sa:
icemann sa:
Haha, kan inte fatta att den här tråden lever än. Lite roligt att så många tar åt sig =)Åtminstone kommer några av mina irritationsmoment förmodligen att försvinna snart, eftersom alla vet att jibbing är en fånig trend i stil med monoski, utsvängda byxor, hockeyfrilla eller något liknande som är "hippt" för tillfället, så kommer jibbing att vara utdöd om 2-3 år. Problemet är att detta fenomen då kommer att ersättas med något annat störande eftersom idioter måste hållas sysselsatta på något sätt.
freeride skulle ha mått så jävla mycket bättre utan dig din tattare
jibbing äger du suger?

Gurra2525 sa:
hahah! "*Tomtar som inte kan hålla ordentligt avstånd i liftkön utan måste stå ovanpå mina skidor och repa lacken. "
Vill du öka farten tänk äggställning och inget annat. Att sitta ned bak på skidorna ser inte bara jävligt lamt ut, det är dessutom långsamt och ostabilt. Titta på störtloppsåkarna, ingen sitter ned bak på skidorna, bara idioter som gör det. Stör mig sjukt mkt på såna tomtar, ser så jävla handikappat ut.

Senast ändrad:
icemann sa:
Gurra2525 sa:
Vill du öka farten tänk äggställning och inget annat. Att sitta ned bak på skidorna ser inte bara jävligt lamt ut, det är dessutom långsamt och ostabilt. Titta på störtloppsåkarna, ingen sitter ned bak på skidorna, bara idioter som gör det. Stör mig sjukt mkt på såna tomtar, ser så jävla handikappat ut.
Hahaha, klart som fan att det går fortare att "sitta" ned bak på skidorna, mindre luftmotstånd sörru. Och varför inte störtloppsåkare använder sig av denna fantastiska teknik är att det kan bli vissa svårigheter att svänga. För att få extra fart i hopp och transportsträckor funkar det fin fint...

Varför bryr du dig? Om nån åker i jeans och toppluva eller nån som har stora kläder och sitter på skidorna kanske för att få mer fart har du tänkt på det?. Men såna som åker upp på landningarna eller hoppen oftast små ungar det är ganska irriterande. men såna som hoppar på rail kickarna är inte irriterande bara om dom står i vägen just när man ska hoppa

icemann sa:
Hahaha...fantastisk underhållning :)

Peas!

Irriterar mig ngt fruktansvärt är folk som skråar in under klippor, och därmed sabbar allt vad en ok landning heter, för att få 2-3 fler pudersvängar. STOOOP TRAVERSING!!!!

Peas!

Tillbaka
Topp