sälen vs trysil

sälen vs trysil
Vilket tycker ni är bäst av trysil eller sälen (tänker främst på lindvallen eller kläppen).
Jag har åkt snowboard i 2 säsonger så jag kan ta mig ner för de flesta backar och kanske göra ett och annat hopp. Och jag skall åka söndag till torsdag.

sälen vs trysil
Trysil helt klart! Mycket finare och större fjäll än vad som finns i sälen. Mycket bra park också, fast drygt med den sega liften.

sälen vs trysil
Man kan inte jämföra Trysil med Lindvallen och Kläppen. Något som står sig lite är ju isåfall Tandådalen /Hundfjället. Men om du vill pröva längre backar lite mer kuperat och främförallt större offpistmöjligheter så ska du åka till Trysil.

sälen vs trysil
Trysil helt klart. Sälen är ju bland det sämre som går att få tag i när man ska åka skidor/Snowboard.
Inte för att Trysil är bra på något vis men jämfört med Lindvallen/Kläppen så är det ett paradis.

sälen vs trysil
Har hört Trysil beskrivas som Norges Åre. Vet inte riktigt om det är en vettig beskrivning men jag tror det ligger mycket i det. Trysil är himla trevligt och du blir nog inte besviken. Tänk dock på att Norge är dyrt, tips:
Packa med Svensk mat och öl. Du kan ta med dig massäck till backen och lämna i någon av värmestugorna.
Ha det bäst! /mackan

sälen vs trysil
... har möjligtsvis något med skrikmåsar att göra ... men jämförelsen är iofs. inte så dum. Precis som Åre är Trysil en riktig höjdare när det är mycket snö och fint väder. Precis som Åre är det riktigt "pissigt" om man tvingas hålla sig nedanför trädgränsen pga. dåligt väder eller lite med snö.

Men jämfört med Sälen... tjaa... Lindvallen är mest intressant om man känner sig trygg på Plattan och inte gärna vill lämna den underbara känsla som uppenbarar sig axel mot axel i all lägen.

Hundfjället/Tandådalen är faktiskt åkbart i alla väder och är snösäkrast i området.

Men är det bra med snö och fint väder är valet lätt. Åk till Trysil. Det kan ju iofs. vara svårt att veta nu hur vädret är de dagar i vinter du skall i väg... Men mitt tips är. Välj Trysil!

MVH/MM

sälen vs trysil
Säger som dom andra, Trysil sparkar lindvallens och kläppens stjärt. Tandådalen/ Hundfjället kan vara nåt om du inte är ute efter långa backar.

sälen vs trysil
Trysil har 150% av Åres priser?

Var i Oslo för en vecka sedan. Alla priser i Norge är ca 150% av de svenska. Delvis för att den norska kronan är 25% starkare än den svenska men också för att allting är extremt dyrt i Norge. 150% av svenska priser måste anses som normalt.

sälen vs trysil
Trysil!
Att Norge har en prisnivå som är 150% mot Sverige är väl lite drygt att säga. Liftkorten ligger på samma nivå i rena kronar alltså 20% mer i Trysil. Du får dock150% bättre åkning. Lunch kan du ordna för ca 75 NOK på haken runt i systemet....

sälen vs trysil
att jämföra sälen med Trysil är som att jämföra en saftig nyinbakad Calzone med en billys panpissa!!

sälen vs trysil

Hur kan man säga att norska kronan är 25 % starkare?? strakare än vadå? Då måste man ha en valuta att jämföra med! Sen Kan man inte räkna så eftersom norrmännen tjänar betydligt mer än oss och har en lägre inflation!!

Har du bokat boende?? Det måste man ju ta med i beräkningen. Vart finns det plats? Vad kostar det? Transporter?

Satsa på Sälen om du bara kört i två säsonger, tror du får mest för pengarna då!

Tillbaka
Topp