Säljer mitt säsongskort i St. Anton

ANTONSSON

Ny medlem
Hej!

Jag tänkte åka hem tidigare än väntat och känner att 7 laxar i sjön är rätt mycket pengar efter en månads åkning. Någon som e sugen på att köpa? Någon som har tidigare erfarenheter av att sälja liftkortet? Mitt liftkort har en bild på mig, men det verkar inte som att man någonsin behöver visa det, iallafall inte vad jag märkt. Hör av er! /Anton

Nu kommer någon snart komma och dampa för att du lägger ut den här istället för på "köp & sälj".

Liftgubbarna har en skärm där de får upp din bild när du går igenom kontrollen :D. Men åkte förra året i en vecka på ett lånat kort och det gick utmärkt.

/Ante

Kan fungera men ibland gör dom kontroller plus att bilden på korter är bara symbolisk. Dom får upp en högupplöst bild på en skärm inne i sitt bås. Jag skulle aldrig tycka det vore värt att alltid behöva vara orolig för att spara ett par tusenlappar, åker du dit så måste du böta plus att köpa nytt säsongskort. Sorry att jag förstör dina affärer....

Du får tillbaka 300 euro om du jobbar 30h i veckan i 3 månader så då blir det inte så mkt för ett säsongskort.

Varför ska du hem?

Å andra sidan kan det inte vara lätt för liftwaffe att känna igen nån som kommer med googles, hjälm och jackan upp över hakan. Har en kompis här nere som inte ens har sig själv på sitt säsongskort.

Tycker dock att du ska påpeka vilka risker köparen tar, sen är det ju helt enkelt upp till denne att bestämma hur han/hon ska göra..

okej, ja de kanske får en höguppl´löst bild men hur många är det inte som går in samtgidigt, och hur ska man kunna se underalla sidkläder hur man ser ut?. om du säljer ddet till en kille är det nog mer än lugnt. och barriärerna brukar sista längre bort ifrån va gubbarna sitter. tror verkligen ingen bryr sig.

kör hårt på det, torr de kommer funka.!

Oj, glömde att dem har alla mina uppgifter.. Dem kanske inte köper det faktum att jag "tappat liftkortet". Ifall man vill ha tillbaka sina 300 € måste man stanna till 18 april ngn gång, lite för länge.. Jag saknar mitt gamla liv lite för mkt. Undrar om man slutar sakna.

Jag vet många som köpt och åkt på andras säsongskort i anton och det har aldrig varit några problem. Det kan hända att de kollar men då frågar de bara efter namn och personnummer på kortet, kan man det utan att tveka kan de inte göra något...

Snödjup

Tillbaka
Topp