Hej igen.
Nu har jag fått lite mer kött på benen från Intution. Jag ska nu försöka besvara frågor i tur och ordning så gott det går. Har ni ytterligare frågor är ni välkomna att höra av er.
1: Länkad innersko:
http://www.skistore.se/sv/dalbello/1003 … 20825.html
är Intuitions sk "Plug liner". Den är till för att användas i pjäxor som upplevs för mjuka. Skon är av sk wrap modell och är den tunnaste i powerwrap serien.
2, Märkesleverantörer kan som sagt köpa ett begränsat sortiment av innerskor från Intution redan idag. De här skorna ska dock inte förväxlas med de skor vi kommer att erbjuda våra kunder. Den stora skillnaden på de innerskor som sitter i pjäxor vid köp och de innerskor vi kommer att distribuera är följande:
A, Original Intuitin, dvs ej märkesrelatarade innerskor, är betydligt styvare än de innerskor som sitter i befintliga pjäxor. Det beror på att man medvetet inte har lika mycket foam i innerskor anpassde för märkespjäxor.
B, Original Intuition är betydligt styvare i tyget under foten jämfört med de märkesrelaterade innerskorna. Det beror på att vissa av de märkesrelaterade innerskona är tillverkade av ett billigare material, "open cells" jämfört med "closed cells".
C, Original Intution har hårdare plös, gäller Dreamliner. Pratar vi Powerwrap är det skillnad i material och framförallt mängden foam i ytterdelen av wraparounden.
På håll kan det vara svårt att se skillnad då man egentligen bara ser en färg, det har jag själv fått erfara. Intuiton menar att det är först när man åker de uppenbara skillanderna ger sig till känna.
Kortfattat om Intutions unika foam: Materialet Intuiton använder sig av är ett speciellt framtagen EVA skum, vilken består av stängda celler. Det unika med skummet Intuition använder sig av är att varje enskild cell är sluten. Det innebär i praktiken att skummet inte tillåter de uppkomna gaserna att transplantera sig vidare till nästa cell. I och med det bibehåller varje cell sin egenskap utan att närliggande celler påverkas.
Till sista vill jag även poängtera att märkesleverantörerna har en kravbild över hur en pjäxa ska sitta, i synnerhet i butik. Det är en bidragande orsakt till att de olika innerskorna är uppbyggda av olika material.
Hoppas ni fått lite mer klarhet över vad skillnaderna är. Det finns ytterligare information jag kan delge. Vill ni ha mer information hör av er till mig via mail eller PM.
Gustaf / Sportwizz