Salomon 912 bindning

arbo

Ny medlem
Salomon 912 bindning
Ska åka o kika på ett par Pocket Rocket med Salomons 912 bindning. Skidorna är två år gamla (får det då till 03/04). Har läst i recensionerna här att denna bindning är halvdan. Verkar som hälften haft problem med sin bindning medans andra hälften tycker det funkar. Någon som vet hur det ser ut? Kan man räkna med högre prutmån nu? Eller gäller felet tidigare bindningar/barnsjukdommar?

Salomon 912 bindning
Blir med rädd över att du ska kolla på ett par PR än bindningen, är det inte så att PR har skumkärna precis som de tidigare Tenighty-modellerna, en kärna som tar slut efter ca 30 dagars hårt åkande? Men det kanske bara är något jag har fått för mig. Kan ju ha grymt fel också...

Bindningen har jag inte så mycket koll på men Salomon brukar ju göra bra bindningar.
912 är den klenare bindningen i 9-serien. Därmed inte sagt att den är dålig men den innehåller mer plastdelar än vad de lite tyngre 914 och 916 gör (mer metall). Brukar väl vara orsaken till att folk haft problem med dem.

Fråga MnO om bindningar, det han inte vet är inte värt att veta.

Salomon 912 bindning
Stämmer det att kärnan tar slut efter 30 dagar (aggresivt) så är PR inte ett alternativ. Frågan är om det stämmer som du sa? Läst recensionerna och de ser bra ut tycker jag.

MnO är duktigt. Helt klart

Salomon 912 bindning
Hittar inte vad jag söker, tar tillbaka vad jag sagt om pocket rocketen eftersom jag inte kan underbygga det med fakta eller uttalanden från andra. Ändrar mig nästan och säger att det faktiskt skulle vara en skida som funkar bra för dig, OM du inte hade tänkt att bränna på med dem i pist. Pocket Rocket är allmänt kända som ett par "överkokta lasagneplattor" (http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=6078). Men eftersom du skulle ha puderskidor så funkar de nog bra. Bindningen får vi hoppas att du inte får problem med. 50/50 ;)

Ska inte skriva dumma saker så här sent på natten.....

Tillbaka
Topp