Salomon pro model VS Lange Wc 130

Tjena !

Står i valet och kvalet mellan Salomon pro model och Lange WC 130, har hittat dessa två på rea.
Tycker båda satt grymt skönt med lite fördel Salomon.

Min fråga jag åker fort och och svänger lite men hoppar ej så mycket längre är Salomon för mjuka när det börjar gå undan. åker ungefär 50% Pist och 50% offpist, föredrar såklart offpist...

Låt höra gott folk vad ni tycker...

/Per

Hrmmm, ja du, det måste du nästan känna själv, pjäxor är så individuellt, trivs dina fötter bäst i ett par stenhårda pjäxor eller trivs de bäst i ett par lite mjukare pjäxor. Och Salomon och Lange skiljer sig också så pass mycket i bred så det känner du nog vilken som känns bäst. Köp inte för stora bara, tänk på att pjäxorna trycker ut sig om du åker mycket.

Jag personligen har så klena vader så jag kör med ett par Salomon Teneighty.

Tackar för svar.

Köpa pjäxor är fan det svåraste som finns, jag har åkt i mina Snorgröna och svarta Raichle nu allt för många år dom har varit bra men nu är innerskon tunnare än ett löv...

Finns det några andra modeller som passa smala fötter som jag har !?

Mvh
/Per

ok ja hade för bråttom, läste inte hela ditt inlägg ledsen för det =). om du inte hoppar så mycket längre så tycker jag att du ska köpa lange, innerskon ska vara en av de bästa + att du har smala fötter.. låter gjutet tycker jag. rossignol B1 eller B2 ska vara tvärr grymma också. men när allt kommer kring så är det din egen känsla som sagt.
ha d

Jag åker på pro model å gillar dem skarpt förutom snöläckaget fram, som iofs finns på alla salomon pjux..
grymt sköna och jag har smala fötter ändå sitter dom med ett grymt hälgrepp.
Kanske lite mjuka skulle vilja haft dem med flex 110 kanske.
Har iofs haft mina två säsonger i skidskolan och då blir dem ju rätt uttöjda.
Men det är ju som sagt mina fötter dem passar men ja vet många med smala fötter som gillar dem skarpt.

Valet är enkelt, KAN man ha Lange så SKA man ha det.
WC130 har ju dessutom denn tunnare innerskon som inte ger med sig så mycket, dvs passformen håller längre. Du hade dessutom smala fötter - Lange är smalare än Salomon.

Har haft mina WC130 en vinter nu och är nöjd med kvalitet osv.

MVH

Johan

Håller med Edenteg. Kan man ha Lange så ska man välja dem alla dagar i veckan. Överlägsen känsla! Tyvärr så spräckte jag mina WC 130 (båda dojjorna)i år men hoppas få nya på reklamation. Det är tydligen väldigt ovanligt att den modellen spricker så jag tror inte att det är något du behöver oroa dig för.

Tillbaka
Topp