Salomon QUEST 8

AdamClaeson

Medlem
Salomon QUEST 8
Någon som kört med pjäxan Salomon QUEST 8 och kan säga hur den funkar i pisten?

Jag väger 85 kg och är avancerad åkare. Skida = Rossignol S3 186cm.

Att den funkar i off-pist och park är jag övertygad om. Frågan är bara om den blir för mjuk i pist man drar på. Blir ju trots allt en hel del pistplöj också...

Alternativet är en Salmon Impact med 90 flex...
http://www.intersport.se/Produkter/Utrustning/Alpint/Alpint-2/Pjaxor/IMPACT-X-/

Thanx on before hand! ;)

Salomon QUEST 8
Stämmer utmärkt det. Men har ett kanonpris som gör att jag lutar åt den... Den skall dock funka bra för en avancerad åkare. Men jag lyssnar hellre till "vanliga" människor som teståkt en säljare i butikerna... ;)

Salomon QUEST 8
Jag har precis köpt ett par Salomon Quest 8.
Jag kör också med Rossignol S3 186cm.
Det ska bli kul att se hur pjäxan levererar i lössnön. :)

Salomon QUEST 8
Timjoha sa:
Jag har precis köpt ett par Salomon Quest 8.
Jag kör också med Rossignol S3 186cm.
Det ska bli kul att se hur pjäxan levererar i lössnön. :)
Personligen tycker jag pjäxan är riktigt skön i OP. Men känner att den ibland är lite mjuk när man står på i pisten. Är dock sjukt nöjd med både pjäxa och skida!!!

Salomon QUEST 8
Själv ställer jag mig aldrig på en 80 flex pjäxa igen. Köpte quest max 100 nyligen för 50/50 pist/offpist. Jag väger 73 kg.
S3 är ju inte speciellt bred så funka lär det ju göra. Men värt att tänka en gång till. Snåla på pjäxor är lite småkorkat, köp nåt ordentligt som håller några år istället.

Salomon QUEST 8
Taengman sa:
Själv ställer jag mig aldrig på en 80 flex pjäxa igen. Köpte quest max 100 nyligen för 50/50 pist/offpist. Jag väger 73 kg.
S3 är ju inte speciellt bred så funka lär det ju göra. Men värt att tänka en gång till. Snåla på pjäxor är lite småkorkat, köp nåt ordentligt som håller några år istället.
Mmm, jag hade nog också tagit nått lite styvare om jag fick välja om... Men ändå nöjd. Kanske nästa säsong...

Tillbaka
Topp