Salomon Streetracer 10 skit enligt de kunniga?

Kjomf

Medlem
Tjena, jag har köpt mig ett par Salomon Streetracer 10 för ett par veckor sedan, jag är fruktansvärt nöjd med dessa då de verkligen har motsvarat mina förväntningar.

Nu är väl inte dom här skidorna riktigt rätt för den här sidan, den lutar ju lite mer åt friåkning, men jag tänkte höra om det finns någon som även de kör på dessa lagg och har några tips eller information om skidorna, även personliga åsikter är av intresse.

/Johannes som ska till Åre en vecka över nyår med aldeles färska Freeride stickers på hjälmen, vinka om vi möts!

Streetracer 10 är ett par grymma pistskidor. De som säger något annat har antagligen inte testat eller har inte teknik för att ligga på skär i korta svängar. Jag har bara kört med skidorna i en knapp timme på hårt konstsnöunderlag, men gillade skidorna riktgt bra. Extremt svängvilliga och kvicka kombinerat med ett bra isgrepp och hygglig stabilitet även i längre svängar gör dem till ett perfekt redskap för "friåkaren" när offpisten mest består av buskar och sten! Det är dock inga skidor för att sluka fallhöjdsmeter, är bergen stora är en skida med längre svängradie och därtill kommande stabilitet att föredra!

That´s all kids! / MM

Tillbaka
Topp