Salomon X Wave 8.0

Micko

Ny medlem
Salomon X Wave 8.0
Är det nån som har några erfarenheter av Salomons X wave 8.0 pjäxa? Är det värt 500 bagare för att gjuta en specialsula till pjäxor?

/En som färdats riket runt för att hitta ett par sköna pjäxor.

Salomon X Wave 8.0
Har bara hunnit testa dem en dag än så länge men än så länge tycker jag att de är klart prisvärda o sköna! Litet minus för färgen, men man ska ju åka i dem, inte glo på dem..
Pjäxan sitter stabilt o fast i hälen, ja överallt tycker jag och de är sköna att åka med hela dagen. Det är mina första par med "custom fit" O det är förvånansvärt bra, så att gjuta nån innersula behövs inte för mig allafall. Man kan gjuta om dem ca 6-7 ggr har jag hört, men hur länge en gjutning håller vet jag inte. Man ska undvika att torka dem med varmluft eftersom det är så man mjukar upp custom fit omslaget!
För en åkare som är typ intermediate/advanced så tycker jag att de är klockrena!

Salomon X Wave 8.0
Jag kör på Wave 10 och dom e grymma. Men det är som alltid med pjäxor man ska prova och känna efter vad som sitter bra
på fossingarna. Pjäxorna är också dom som är viktigast i en utrustinig så att lägga lite extra pengar på dem får man igen senare.
Tillsist tycker jag också att du inte ska tveka på en formgjuten sula prova så kommer du att förstå vad jag pratar om.

Salomon X Wave 8.0
Jag har precis införskaffat ett par Xwave 8, passar mycket bra för mig som har lång och smal fot, och inte särskilt höga vrister. (hade foten varit ett par centimeter längre hade jag bara behövt valla fotsulorna)

Själv gick i valet och kvalet mellan att köpa ett par lite dyrare pjäxor (t.ex. Xwave 10), eller att köpa 8:an med ett par ergonomiska innersulor. Satsade på det senare alternativet och blev mkt nöjd.

Salomon X Wave 8.0
Personligen tycker jag dom sitter som en fläskläpp! Har ett par ovanstående, men det gäller att man har en "salomon" fot :) Pjäxtilverkarna har ju alla lite olika ideer om hur en svensson fot ser ut. Själv provade jag lite olika pjux, men fastnade för salomons pjäxa. Mycket skön!
Min pjäxa hade lite problem att torka tycker jag, kanske jag som överreagerade lite eller nåt, men det är ett petites problem.
Som alltid med pjäxor, bara du vet om dom passar på din fot, så börja i ena änden på affären :) Dyrare är bara bättre om det passar så att säga...
Jag tycker man får väldigt mycket pjux för pengarna, speciellt eftersom jag införskaffade ett par Scarpa T2 till telisarna också, vilka är dyrare och har inte custom fit osv... Nu är det ju så att dom inte gör så himla många telis pjux, men det är ju inte jättebilligt iaf...

Tillbaka
Topp