Salomon Xwave HK?

JMansson

Ny medlem
Salomon Xwave HK?
Tja!

Idag när jag var och kollade på nya pjäxor till kommande sesong fastnade jag speciellt för 2 stycken Salomon. Modellernas namn var X wave 8 samt X wave HK. När jag nu kom hem för att kolla lite recensioner på dessa två märkte jag att det inte finns någon modell som heter just X wave HK, varken här eller någon annan stans. Någon som vet något om dessa mystiska pjäxor :P?

/ Johan

Salomon Xwave HK?
x-wave serien har bytt namn och heter numera impact. om det innebär några större tekniska skillnader har jag dock inte hunnit sätta mig in i. hk har jag heller aldrig hört talas om, hur gammal var den modell du såg? x-wave 8 är en bra pjäxa annars, alldeles för mjuk för mitt tycke, men helt okej som friåkningspjäxa.

Salomon Xwave HK?
X-wave HK är en take-down av x-wave 8 som bara finns hos stadium (har jag för mig).
Alltså en X Wave 8 med billigare och sämre innersko och med sjukt dålig strap upptill. Åker du mer än 1 dag om året: köpt något annat!
X wave 8 är dock en okej pjukka enligt mig...

Salomon Xwave HK?
Impact är en omarbetad variant av falconpjäxan. Foten går från jämfört med falcon 98mm till 100mm och den är även lite rymligare över vristen annars är det lite samma stuk, klart det är mer som skiljer dem åt men det lämnar vi åt någon mer insatt.

Tillbaka
Topp