Salomon!!!

rojben

Ny medlem
Salomon!!!
Hallo...
Ska investera i ny brädda inför säsongen, behöver lite
råd!
Förtst var jag jävlit inne på burton, model, Indie eller
kanske custom. Av olika anledningar har jag nu snöat
in på ett par salomon brädor som jag tycker verkar
intressanta. Model ERA, AMP eller kanske DEFINITION.
Jag har kanska dålig koll på hur salomon bräddor av
den här typen står sig i förhållande till Burton....
Nån som kan hjälpa till med lite info, råd etc, så vore
jag tacksam!!!

Salomon!!!
salomon ERA. köp den. helt ny teknik som ska göra att rädan upplevs mjuk när man åker långsamt och jibbar men styv när man bränner på och behöver stabiliteten. samt en jävla pop.

de som testat den säger att det inte finns någon bättre bräda på marknaden.

säkert köp, det lovar jag!

Salomon!!!
Min åsikt när det gäller salomon är att det slår burton på fingrarna lätt. både åk,kvalite och prismässigt

har kört på salomon dom senaste 5 åren nu och är grymt nöjd. Sjukt sköna brädor för vettigt pris.

spräckte en salomon fastback i påskas på grund av fabriksfel fick en ny bräda utan något som helst tjafs.

jag har tyvärr inte hunnit provköra era eller amp brädan än men ser fram emot att göra det. tror era brädan kommer va grymt trevlig så det blir att köpa sig en när man får lön.
definition har jag provkört och tyckte den var helt okej.

burton är väldigt överskattade grejer

köp en salomon och bli nöjd

fridens liljor!

Salomon!!!
Varför tycker ni att burton är överskattat???

Jag har kört på burton och aldrig haft någe problem med brädorna...

Däremot så har jag haft dåliga erfarenheter av burtons bindningar så därför kör jag inte med dem längre..

Men det verkar som inga bindningar håller för mig, jag pajade mina drake podium bindningar förra säsongen..men jag ska ge dem en chans denna säsong också sen får jag se ..

Har för övrigt köpt en Sims Absolute denna säsong, som ska testas snart. Hoppas mkt på denna bräda..

mvh/daniel

Salomon!!!
Skaffade mig en Sequence med spx 6 bindningar. Har docj inte hunnit testkört den än. Men det sägs att den (och alla andra "dyra" brädor från salomon) ska vara riktigt bra...

Eran ska som sagt vara riktigt het. Men tänk på att den gjordes för pipe i salt lake. Så ska man inte åka pipe så kanske man ska fundera lite först.

Definitionen kör en polare på. Han säger att den är skitbra till allt i prinsip. Han kör allt från puder till bigjumps. Fast enligt honom så står han gärna över pudern... Men carva och hoppa ska inte vara några som hellst problem...

Salomon!!!
Knolpak där har du fel.
ERA funkar till all sorts freestyle åkning.

det e ingen ren pipe bräda utan en all mountain technical freestyle bräda som salomon själva säger...

Salomon!!!
Pajade två stycken Definiton förra säsongen, samma fel på båda. I butiken påstod dem att det var tillverkningsfel på just Definition 03... bytte sedan märke vågade inte lita på salomon, hoppas dem har bättrat sig det verkar ju så iaf.

Salomon!!!
japp!!!
Tack för ERA åsikter...
idag fick jag äntligen hem min Salomon ERA...
Den väger verkligen inte ett skit och är riktigt clean!
Ska bli jävlit kul och pröva...om 2 veckor bär det av till
Val disere, hoppas den håller hella säsonge bara!

det ända som saknas nu är bindningar, som jag hade
tänkt köpa där nere. Har funderat på drake MATRIX och
Burton p1 md...några tankar, tips och råd när det gäller
bindningar!!!

Salomon!!!
lägg inte onödigt mycket pengar på ett par drake matrix. köp då hellre f-70 el. supersport.

själv rekomenderar jag technine bindningar.
alldeles precis lagom hi-tech.

Salomon!!!
Har ett par burton p1 md. visst dom är sköna å så. fick fel skulle ha hd men men.. köp nå annat bindningar, lägger man ut 3000 kr, så ska det inte börja tugga plast efter 2 veckor.

Salomon!!!
ja har också stått inför samma dilemma, burton eller salomon o har bestämt mig för eran. känns som att alla man pratar med lovordar den...verkar va grym!

jag hade tänkt att kombinera den med ett par salomon sp4 bind, funkar dessa bra till mina burton custom skor från
-98? är dom bindningarna sjyssta förövrigt eller finns det nått annat märke som man istället ska satsa på?

ha det bra! //Stefan

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp