Salomon Rocker2 108, GUARDIAN WTR 16 Bindning.
Hej!
Håller precis på att köpa nya skidor och bindningar inför säsongen men har stött på några frågetecken.
Jag är 180cm, vikt ca 90kg och hyfsad skidåkare.
Skidorna som jag valt mellen är:
- Salomon Rocker2 108 190 cm
och
- DPS Wailer 112RP 190 cm
Har provat båda skidorna och jag tyckte båda var roliga skidor. Hyrde Salomon R2 i slutet på förra säsongen då formen var i topp och DPS Wailer första skiddagen denna säsong så jämförelsen är väl inte helt rättvis. Hade en hallelulejadag med Salomon R2 i våras och jag tror att det är möjligt med DPS Wailern med men kanske inte första åket på säsongen då musklerna är mjuka och veka. Mitt val lutar just nu mot Salomonskidorna då de även går att hitta några hundra francen billigare än DPS Wailern. Någon annan som provat båda och har synpunkt på detta?
Vilken bindning bör jag välja?
Har kollat på GUARDIAN WTR 16 med motiveringen att jag gärna går en liten tur men fokus ligger på utförsåkningen.
Eller bör jag välja någon helt annan bindning?
Vilken bredd skall jag välja? Finns ju 100mm, 115mm och 130mm.
Är WTR en klassisk slalompjäxabindning?
Är tacksam för alla synpunkter och råd!
/Gustav
Håller precis på att köpa nya skidor och bindningar inför säsongen men har stött på några frågetecken.
Jag är 180cm, vikt ca 90kg och hyfsad skidåkare.
Skidorna som jag valt mellen är:
- Salomon Rocker2 108 190 cm
och
- DPS Wailer 112RP 190 cm
Har provat båda skidorna och jag tyckte båda var roliga skidor. Hyrde Salomon R2 i slutet på förra säsongen då formen var i topp och DPS Wailer första skiddagen denna säsong så jämförelsen är väl inte helt rättvis. Hade en hallelulejadag med Salomon R2 i våras och jag tror att det är möjligt med DPS Wailern med men kanske inte första åket på säsongen då musklerna är mjuka och veka. Mitt val lutar just nu mot Salomonskidorna då de även går att hitta några hundra francen billigare än DPS Wailern. Någon annan som provat båda och har synpunkt på detta?
Vilken bindning bör jag välja?
Har kollat på GUARDIAN WTR 16 med motiveringen att jag gärna går en liten tur men fokus ligger på utförsåkningen.
Eller bör jag välja någon helt annan bindning?
Vilken bredd skall jag välja? Finns ju 100mm, 115mm och 130mm.
Är WTR en klassisk slalompjäxabindning?
Är tacksam för alla synpunkter och råd!
/Gustav