Salt lake city

adamsky

Ny medlem
Salt lake city
Julen 09 planeras i salt lake city (utah)!! Jag är bara fundersam vart? jag tänkte först på alta, men sen har jag hört att det blir uppåkt väldigt fort och därför skall man åka till snowbird. Jag tänkte bo i salt lake, för att inte bli bunden av en ort eftersom jag inte kommer ha tillgång till bil när jag är där. Finns det skidbussar eller måste man hyra en pansarvagn för att kunna ta sig runt? vore bra om ni har åsikter vart man ska åka och vad man skall tänka på..

Salt lake city
hmm, tror nog att det finns med rätt så bra info där.

bla boende i alta kontra hyrbil från slc + info om närliggande orter.

Salt lake city
står de och mäter hur breda laggen är?!? varför har de infört snowboard förbud och minst antal mm i midjan?

Senast ändrad:
Salt lake city
Ska dit i mars, så jag hänger gärna med på tips. Vi hyr bil så är det någon som vet något mindre ställe med bra åkning inom bilavständ så är jag tacksam.

Salt lake city
Bo i Sugarhouse som är trevligt eller i Salt Lake och åk till de orter ni vill pröva, finns inget behov av att välja en för hela semestern. Men Snowbird är riktigt bra och Brighton är bara bra om ni vill åka park. Liftkorten köper ni på Rei eller liknande sportaffärer som av någon anledning är billigare än att köpa uppe på berget.

Annars så är Park City ett trevligt ställe, men när det kommer till åkningen så är det mest parken som är bra.

Eftersom jag åker snowboard så har jag inte fått prova Alta men det sägs att det är riktigt bra.

Senast ändrad:
Salt lake city
läste i åka skidor att fyrhjulsdrift var ett krav för att få komma upp i dalen på något ställe , dock inte säkert på vilket det va , men kolla senaste nr av Åka skidor , står massor där

Salt lake city
Varför har ingen sagt att Alta och Snowbird gränsar. Det går en lift emellan dom.
Däremot tycker jag att Altas terräng är roligare än SB's.

Att du därför ska välja SB eller Alta redan nu är lite smygbefängt.

Tillbaka
Topp