Sammy Carlson - Switch Triple

Fan va nayce! jag tycker det är så jävla kul med utveckling. Det är ju så inom alla sporter, De är ju bara så. Kolla FMX. För ungefär 8 år sen kanske så trodde dom ju inte ens att backflip va möjligt, Nu gör ju Travis Pastrana liksom DOUBLE backlfip och 720. Hur kul skulle de va att kolla på en tävling där folk bara gör sw 10 hela tiden då? Plus att alla är ju less på att kolla på double cork nu, Så då är de ju kul att se lite nytt. Om nån vill göra nånting nytt så nu så finns de ju inte så mycket annat att göra än tripplar. Alla andra dubble volter har ju redan gjorts. Det är ju både roligare för dom och för publiken. För fatta vilken sjuk känsla att dra en tripple.. :)

Senast ändrad:
hyllengren sa:
PontusOlsson sa:
Alla andra dubble volter har ju redan gjorts.
fast det lär ju finnas stört många dubblar kvar att göra
Jaa, Säkert! Men dom har ju redan gjort alla möjliga konstiga.. misty 7 - bio 5 och alla dom där, Switch double misty. Men jaa de är klart, De finns ju alltid massa annat man kan göra, typ misty/bio - frontflip. Flat - Cork, Cork - flat. Nu vet ju inte jag helt säkert om dom inte redan har gjorts heller.

Vadå, kul att se nåt nytt? Vi har ju kunnat göra trippels i säkert 20 år.

"men de här är ju swiiiiiiitch, och de är cooooooork inte flip och han gör en graaaaab" blablabla, detaljer..

poängen med inlägget är att jag numera anser "den gamla sporten" freestyle och det vi gör är samma sak, grattis alla, nu är vi en riktigt sport! :D:D:D:D

Senast redigerad av en moderator:
Det blir väl vad man gör det till. Dom här trådarna är fortfarande helt retarded.
Helt sick å dra tripplar i vilket fall! Men man måste inte direkt lära sig tripplar för att vara "bra".
Se bara på tex. Phil Casabon. 4e plats i Xgames helt utan flippar!

En dubbel, visst. Kan man väll prova, vadå liksom.
Men en trippel.. Om tripplar blir något som vissa göra i tävlingar kommer det döda bort MÅNGA pro's. PRO sa det ju själv, en dubbel är okej. En trippel? -Aldrig

Fast ja, utveckling är det ju, många kommer ju fortsätta ändå

PontusOlsson sa:
Fan va nayce! jag tycker det är så jävla kul med utveckling. Det är ju så inom alla sporter, De är ju bara så. Kolla FMX. För ungefär 8 år sen kanske så trodde dom ju inte ens att backflip va möjligt, Nu gör ju Travis Pastrana liksom DOUBLE backlfip och 720. Hur kul skulle de va att kolla på en tävling där folk bara gör sw 10 hela tiden då? Plus att alla är ju less på att kolla på double cork nu, Så då är de ju kul att se lite nytt. Om nån vill göra nånting nytt så nu så finns de ju inte så mycket annat att göra än tripplar. Alla andra dubble volter har ju redan gjorts. Det är ju både roligare för dom och för publiken. För fatta vilken sjuk känsla att dra en tripple.. :)
det är väl klart att det är kul med utveckling, men utveckling behöver inte betyda tripplar! jag tycker det känns som att skidåkning dör lite när man inte längre kan göra de bästa tricken i en vanlig park..

Jekub sa:
PontusOlsson sa:
det är väl klart att det är kul med utveckling, men utveckling behöver inte betyda tripplar! jag tycker det känns som att skidåkning dör lite när man inte längre kan göra de bästa tricken i en vanlig park..
This..

Har inte jätte mycket emot dubblar, tycker inte om dom men har accepterat dubblarna iaf. Men tripplar, die sammy.. sammy som dessutom alltid förut stått för stil. Oväntat.

Senast ändrad:
bara för att han sätter en trippel måste inte det betyda att alla kommer göra tripplar.. förstår inte varför vissa hatar på utveckling som endå kommer ske?.. att nån gör det kommer inte resultera i att det kommer göras på alla tävlingar och i alla filmer.

vissta åker på känsla och stil, andra kör tävlingar, somliga kör endast framför kameran och vissa jobbar med att pusha sporten.

sluta var rädda för utvecklingen, den berör er inte iallafall och den kommer aldrig gå att stoppa, däremot kommer folk inse att tripplar är madness och att man kanske ska lugna sig lite med höjstandet på tävlingar.

Tycker att där vi är idag med dubbel 10 och 12 me mute är ganska tråkigt att kolla på, samma med sw 10 mute för några år sedan..

tror ett nytt bedömningssätt måste införas för att förändra utvecklingen.

tex ett trick på steezze och ett trick på teknisk svårighet.
Att sedan plusa ihop dem båda poängen och sedan utse vinnaren borde vara det bästa systemet? för då kan folk som kör maaad steeze men inte så sjuka tekniska grejer placera samma som någon som hösjstar dubbel eller trippel men inte har bra stil.

nu ska de bli kul att se om sammy fick på graben eller ej! väntar med spänning

Utvecklingen maste la fortsatta? Ska man borja vinna tavlingar pa en sjuukt nice cork 9/switch cork 7(och alla andra javla trick) sa kommer ju vem som helst kunna vinna. Jag ar saker pa att manga som komenterar har har sakert lika sjuk stil som Sammy nar han gor sina "mindre" trick.

Jag vet inte riktigt vad jag pratar om, men det kanns som om man ska kunna bli proffs sa kravs det att man bara gillar laget och foljer med i Utvecklinegn. Losningen skulle ju va att det finns massa olika tavlingar, dar nagra endast inriktar sig pa stil och inte "monstertrick".

Jag vet inte.

Ps. ar i Australien, har ej 'a', 'o' och a(a med prick) pa mitt tagentbord.

freestyle skiing, in a whole new (new?) level son.

Jag skulle vilja jämföra det med freestyle, även om det är tråkigt. Det är precis som för 2-4 år sen när ihopkrupna dub front och backs var the illest inom newschool scenen. och visst har vi insett nu att det var ganska patetiskt då de gjorde exakt samma trick på 60-talet, i likvärdiga hopp. Jag tycker att det känns lite tillbakasträvande och inte alls utvecklande. Nu menar jag inte att newschool och freestyle skidåkning är samma sak, utan bara att det är onödigt att försöka göra det till samma sak.

Senast ändrad:
jeppenator sa:
bara för att han sätter en trippel måste inte det betyda att alla kommer göra tripplar.. förstår inte varför vissa hatar på utveckling som endå kommer ske?.. att nån gör det kommer inte resultera i att det kommer göras på alla tävlingar och i alla filmer.

vissta åker på känsla och stil, andra kör tävlingar, somliga kör endast framför kameran och vissa jobbar med att pusha sporten.

sluta var rädda för utvecklingen, den berör er inte iallafall och den kommer aldrig gå att stoppa, däremot kommer folk inse att tripplar är madness och att man kanske ska lugna sig lite med höjstandet på tävlingar.

Tycker att där vi är idag med dubbel 10 och 12 me mute är ganska tråkigt att kolla på, samma med sw 10 mute för några år sedan..

Att sedan plusa ihop dem båda poängen och sedan utse vinnaren borde vara det bästa systemet? för då kan folk som kör maaad steeze men inte så sjuka tekniska grejer placera samma som någon som hösjstar dubbel eller trippel men inte har bra stil.

nu ska de bli kul att se om sammy fick på graben eller ej! väntar med spänning
Jag håller med dig jeppe.

jeppenator sa:

Det bedömdes väl så på Freestyle.ch?

Flerkz-AG sa:
första dubbeln var mad steeeeeze! han tog ingen grab på sin triple, men han stompade ju den. jag har blandade känslor!
Du får nog kolla lite nogrannare. Han tog visst graben på sin triple och höll den hur länge som helst.

banaz sa:
Flerkz-AG sa:
första dubbeln var mad steeeeeze! han tog ingen grab på sin triple, men han stompade ju den. jag har blandade känslor!
Du får nog kolla lite nogrannare. Han tog visst graben på sin triple och höll den hur länge som helst.
Nej, han gör köttbullen! Många som precis lärt sig dub cork 12 eller dyl. tar muten i början men kryper sedan ihop men håller kvar korset med skidorna. Han grabar inte men håller skidorna lite ojämnt och får detatt se ut som att han tar en grab.

Flerkz-AG sa:
banaz sa:
Flerkz-AG sa:
Nej, han gör köttbullen! Många som precis lärt sig dub cork 12 eller dyl. tar muten i början men kryper sedan ihop men håller kvar korset med skidorna. Han grabar inte men håller skidorna lite ojämnt och får detatt se ut som att han tar en grab.
Eller så håller han graben!

Tillbaka
Topp