Sänkt skidskatt

Sänkt skidskatt
ja de han menar är väl att man kan känna att varför skaffa ett jobb när ja har det så bra på mina bidrag det är väl bara uppmuntran till att jobba och det där med skate sänkningar på inkomst skatten skulle väl vara på låginkomsttagare och medelinkomsttagare

Sänkt skidskatt
AHha om detta nu stämmer hur fan kan du då rösta blått?!?!?1?!??!?!?!?!??!!
Jo, därför att jag VILL ha jobb! Sossarna fixar ju inga jobb, de har ju ingen aning om hur en marknadsekonomi fungerar, så därför röstar jag blått!

Sen så gillar jag inte skatter och har som plan att bli äckligt rik och betala sådana som dig för att stryka mina skortor, men det är långt tills dess, säkert 3-4 år...

Sänkt skidskatt
Känns som en rätt spekulativ diskussion, moderaterna vann för bara några timmar sedan. Glöm inte att det är LÖFTEN (hur många politiska utspel och valfläsk har blivit realitet?) och att dom dessutom är fyra partier som ska samarbete.
Lägg ner diskussionen och vänta och se hur det blir.

Sänkt skidskatt
sossarna håller ju inte sina löften dem förstör ju bara sverige(Nu ska det byggas hus på min skolgård för att dem e desperata och har lovat 20000 nya bostäder, dem höll det inte, Och helt plötligt dagarna innan valet har dem tagit bort en hel jävla fil på karlavägen för bilarna för att göra en jävla cykelbana (som dem också har lovat.(Och varför tror ni att alla byggarbeten har börjat nu och att det var förbjudet när tullarna fanns .JOOO för att det nu ska bli kaos i stan och folk ska tro att biltullarna är så jävla viktiga. Den höga skatten är delvis för såna som arbetar hårt ska betala för såna som ligger hemma i soffan på dagarna med deras jävla a-kassa(Dem orkar helt enkelt inte jobba, dem får lika mkt där hemma som dem får när dem har ett rättså dåligt jobb)(dem låtsas alltså vara sjukskrivna).Det är en stor del av vad skattebetalarna betalar för.
Nej jag är inte rasist men flertalet av alla dem där är tyvärr invandrare. Eftersom vem som helst kommer in i sverige nuförtiden. Det ska det bli ändring på. Dem som kan försörja sig själva, ej kriminella och arbetsvillig får komma in. andra inte!

Vänstern SKA DÖ!

-Peace

Sänkt skidskatt
Jea-Irra sa:
sossarna håller ju inte sina löften dem förstör ju bara sverige(Nu ska det byggas hus på min skolgård för att dem e desperata och har lovat 20000 nya bostäder, dem höll det inte, Och helt plötligt dagarna innan valet har dem tagit bort en hel jävla fil på karlavägen för bilarna för att göra en jävla cykelbana (som dem också har lovat.(Och varför tror ni att alla byggarbeten har börjat nu och att det var förbjudet när tullarna fanns .JOOO för att det nu ska bli kaos i stan och folk ska tro att biltullarna är så jävla viktiga. Den höga skatten är delvis för såna som arbetar hårt ska betala för såna som ligger hemma i soffan på dagarna med deras jävla a-kassa(Dem orkar helt enkelt inte jobba, dem får lika mkt där hemma som dem får när dem har ett rättså dåligt jobb)(dem låtsas alltså vara sjukskrivna).Det är en stor del av vad skattebetalarna betalar för.
Nej jag är inte rasist men flertalet av alla dem där är tyvärr invandrare. Eftersom vem som helst kommer in i sverige nuförtiden. Det ska det bli ändring på. Dem som kan försörja sig själva, ej kriminella och arbetsvillig får komma in. andra inte!

Vänstern SKA DÖ!

-Peace
Blev mörkrädd när jag läste ditt inlägg. Omoget och korkat.

Sänkt skidskatt
Men angående löftena Jet.
Löften är ett bra sett för propaganda. Visst är det ett dumt sätt att göra det på, men samtidigt jävligt effektivt. De flesta löftena kommer säkert att bli uppfyllda, men några inte. Men trots det tror jag att moderaterna (läs alliansen) kommer att fylla igen många stora hål i Sveriges samhällen.

Men som du säger så får vi vänta och se hur det blir....

Senast ändrad:
Sänkt skidskatt
jet sa:
Jea-Irra sa:

Vänstern SKA DÖ!

-Peace
Håller med jet, du verkar vara helt tappad bakom en vagn.

Sänkt skidskatt
sebastian_p sa:
jet sa:
Jea-Irra sa:
Den höga skatten är delvis för såna som arbetar hårt ska betala för såna som ligger hemma i soffan på dagarna med deras jävla a-kassa(Dem orkar helt enkelt inte jobba, dem får lika mkt där hemma som dem får när dem har ett rättså dåligt jobb)(dem låtsas alltså vara sjukskrivna).Det är en stor del av vad skattebetalarna betalar för.

Vänstern SKA DÖ!

-Peace
Håller med jet, du verkar vara helt tappad bakom en vagn.
Men han har ju delvis rätt i det, han är inte ute och cyklar som vissa av de andra som skriver här och som blundar för sanningen!

Sänkt skidskatt
jet sa:
Kolla bara hur partierna säger om arbetslösheten, sossarna säger att den är låg medans alliansen säger att den är hög. Öppna ögonen sossar, det finns arbetslösa som behöver hjälp, inte bidrag!!
Sitter ibland och kollar på efterlyst där den grova brottsligheten är till största delen av icke svenskfödda. De här invandrarna har ju inget jobb och gå till, det måste komma till fler jobb, samtidigt opererar flertalet ligor från utlandet i sverige som kan leva på brottslighet. Fler Poliser!!!

Om vi nu ska dra paralleller till landskrona där 22% röstade på sverigedemokraterna bla pga av att de kriminella gängen ökade.
22%är en hemsk siffra och då borde man förstå att allting inte står rätt till!

Sänkt skidskatt
Skönt att alliansen har tagit över.. kan blir lite nytt å fräscht i detta jävvlanedsuttnalagomjävvlaland..
mer än 10 % av våran befolkning sitter å hemma å är "sjuka" ändå har vi en av de bästa arbetsmiljöerna i hela världen.. en sak är ju fel.. folk lever på bidrag för att man kan.. vänsterblocket är bara för blåögda för att inse att systemet uttnytjas och vi skattebetalar får betala mer å mer..

Sänkt skidskatt
QK sa:
jet sa:
Varför det? Undrade bara vilka sanningarna var. Jag har fortfarande inte dömt någons politiska åsikter eller luftat mina egna (röstade varken på sossarna eller moderaterna om det nu spelar någon roll). Alla har rätt att tycka vad dom vill. Däremot tycker jag att det är omoget när man skriker att vänstern ska dö.

Har hittills haft ett rätt behagligt liv under Socialdemokraternas styre, men det ska samtidigt bli intressent att se hur Moderaterna förvaltar ansvaret som sveriges befolkning har gett dom. Dom har ju trots allt lovat att det ska bli bättre. :-)

Sänkt skidskatt
vänstern ska dö! någon som seriöst här tror att kommunism fungerar? kolla på bara på Ryssland! eller vilket annat land som helst med kommunism...

Senast ändrad:
Sänkt skidskatt
ztigenius sa:
vänstern ska dö! någon som seriöst här tror att kommunism fungerar? kolla på bara på Ryssland! eller vilket annat land som helst med kommunism...
Alltså du verkar vara helt bortblåst..
hur fan kan du gämföra sverige med ryssland och stalin?!?!!

Sänkt skidskatt
Anzom sa:
Men varför bor kända idrottstjärnor inte i sverige då?, tex anja som bor i monaco.
Förmögenhets skatten är ju inte rättvis. Varför ska de rika betala extra skatt på den skatt dom redan har betalt?

Jobben kommer ju genom att man gör det enklare/billigare att anställa.Lättare att starta eget företag och fler kommer i arbete.
Ja vad fasen, det är väl bättre att se till att folk stannar här, än att folk flyr utomlands och inte pröjsar en spänn.

Sänkt skidskatt
Kan nån låsa tråden eller att folk börjar ta upp ämnet igen. Det handlar inte om vilken politik som är bra för arbeten osv. Den handlar om skidskatten. berör det ämnet istället!!!

Sänkt skidskatt
tanken är att moderaterna skall fixa jobb de arbetslösa (ca 1.5 miljoner) och då behöver dessa inte leva på bidrag i lika stor utsträckning längre! tanken är att nytagna studenter också skall få lättare att få jobb då behöver ju dessa inte heller lika mkt bidrag längre...
Skillnaden som reinfeldt har uttalat sig om är att det skall bli mer jobb åt folket, till skillnad mot socialdemokraternas politik som inte löser arbetslösheten någonstans.

Sänkt skidskatt
skiforfreedom sa:
Vad som är dåligt med dom flesta av dom blåa partierna är att dom inte verkar bry sig speciellt mycket om klimatet. Om vi fortsätter släppa ut koldioxid och skit i samma takt som vi gör nu så kan det bli svårt att åka skior här i sverige om 50 år. Så det är nog dags att folk får upp ögonen för dom miljö problemen vi redan har och dom som kan komma om vi fortsätter skita ner världen!

Så om man ska rösta överhuvudtaget så borde man ju rösta GRÖNT!
Men egentligen är det väl vi skidåkare som är några av de värsta miljöbovarna med alla resor kors och tvärs över jorden.

Men det är klart att vi ska ta hand om naturen. Det är ju inte så kul med en vinter utan snö!

Sänkt skidskatt
Åter till den sänkta skidskatten, och ekonomi for dummies:

Skitstar har fullbelagt med de priser på att åka lift som finns nu. Detta innebär att om "liftskatten" sänks, kan Skitstar ta ut samma priser från konsumenterna, men får en större del av kakan. Och eftersom de kan göra detta, så kommer de att göra detta.

Summa summarum: Ni som åker skidor i Sverige får fortsätta betala lika mycket för att åka lift. (Löjligt mycket i förhållande till vad ni får.)

Sänkt skidskatt
Ekonomichef på Skistar Magnus Sjöholm säger i Östersundsposten 17-10-06 att skattesänkningen ska komma konsumenterna till godo, 305 kronor istället för 325 kronor på dagskortet och 1565 istället för 1655 för på veckokortet.
20 respektive 90 spänn blev det altså efter att den "efterlängtade" skatten slopades, yehh. Har svårt att se hur DET ska utgöra ett incitament till ökad skidåkning...
Nästa vinter kommer Skistar i alla fall höja priserna till den gamla nivån och skylla på ökade omkostnader. Utförsåkningen är efter valet ännu mer cementerad som en sport för de som har cash.....

Sänkt skidskatt
Ett pinsamt förslag som man kan tolka som "populistiskt" meddans dem höjer priset på andra viktiga saker som verkligen påverkar folk. Återigen är det dem rika som har råd med att åka på skidsemester som tjänar på de. SUCK
Hoppas dem inte hinner ställa till för jävla mycket satyg på 4 år.....

Tillbaka
Topp