Säsång i Åre... Tell me evrising!

kalven

Ny medlem
Jag är inne på att bosätta mej i åre efter nyåret och jobba, festa och åka otroligt massa skidor... Så hur funkar det? Har vart i Åre men inte under någon längre tid... Är jag för sent ute för att fixa jobb där? Vilken jobb ska man sikta på att få pyssla med? Är det dyrt att bo? Är det gott om nya kompisar där? Bör man dela boende med någon? Finns det gott om boende? Har man nåra förmåner som sesångare, isf vad? Hur länge håller sesången i sej? Hur mkt pengar bör man ha med sig när man åker upp dit och hur länge bör man stanna minst? Tell me evrising... pok

www.ams.se sök jobben som finns där... mkt svårt att få boende i åre, och anntagligen omöjligt så sent som du nu vill, om du inte får det via jobb eller kan bo hos nån du känner/lär känna... men enklare utanför åre, i järpen osv...
Åre är dyrt!
du har väl 1-2000 säsongare i åredalen så du borde väl inte ha så stora problem att få kompisar eller?
i stort sett inga förmåner som säsongare, men det e gratis inträde måndag på cc, söndag på dippan och tisdag på bygget, o det är ju trevligt :)

säsongen varar till 1a maj, sen får du gå... tyvärr...

du bör förstås stanna hela säsongen, sommarfesten var kul förra året iaf!! likaså var snön skitfin uppe på skutan även efter 1a maj! åkte baksidan västerskutan i 10cm (iof vårsnö) nysnö den 7e maj!!

pengar... ja ingen aning...

rätta mig om jag har fel

Ang. jobb:

om du inte är så nogräknad så går det oftast att få jobb som extapersonal på hotellen - på bytesdagar behöver t.ex. alltid husfruarna på de stora hotellen (tott, fjällbyn, åregården) mycket städpersonal. Diskplockare efterlyses också en del. Prova ring runt till de olika hotellen och fråga efter husfrun. Bäst är om du känner någon/lär känna ngn som jobbar där redan och ber dem rekommendera dig. Sköter du dig bra har du jobb varje bytesdag (i regel två ggr/veckan) och det kanske räcker till en början. Dessutom är det inte ovanligt att vissa säsongare byter jobb, slutar eller får sparken, vilket kan göra att vägen ligger öppen för just dig!

Boende är enl. min erfarenhet det svåraste. Är man inte med från början i dec. kan det bli knepigt. Man får INTE vara kräsen i såna fall. Här tror jag det handlar mkt om tillfälligheter och tur.

...

Tillbaka
Topp