Säsong 09/10 - St Anton

brurs

Ny medlem
Säsong 09/10 - St Anton
Hej! Vi är två tjejer som planerar att åka ner till St Anton i november/december för att spendera säsongen där. Tänkte höra om det finns någon som har tips på ett boende med rimliga priser. Vi har hört att man som säsongare vanligtvis bosätter sig i St jacobs? Vi vill gärna bo så nära st Anton och andra säsongare som möjligt!
Skulle det dessutom vara några som är intresserade att ev dela boende med oss, skriv! :)

Säsong 09/10 - St Anton
St jacob är väl lite billigare ja!
Vi är två killar som just nu letar boende m.m. Gärna att dela!

Säsong 09/10 - St Anton
Mellan Nasserine och st. jacob finns massor av billiga boenden. 20-15€per natt ungefär.
Längre bort än så vill man inte bo. Nasserine är perfekt, med nära till både stan och lift!

Säsong 09/10 - St Anton
Fasen, det borde finnas lite billigare asså! Om man är ett gäng som går ihop så känns det som om det borde bli billigare. Jag är lätt på att bo i typ ett soprum bara det lixom är så billigt som möjligt och bra skidåkning förstås!:D

Säsong 09/10 - St Anton
har också tänkt säsonga i st.anton nästa säsong och är villig att dela boende med nån om möjligt. kontakta om ni vill. (blir ledig först 7 jan då jag slipper ur armen, och ja jag e från finland å talar mumin språk :D)

Säsong 09/10 - St Anton
Hej! Jag har precis bestm för att köra säsong 09/10 i St Anton. Så nu är det full igång att börja planera. Det första är ju boendet. Det viktigaste. Så jag slår mig gärna ihop med några sköna lirare och söker!
Har kollat lite andra forum där jag hittat lite tips.
Googla: St. Anton +apartments/accomodation
tourist office- info@stantonmarlberg.com Rubrik "accomodation for the season"
Sen va det också någon som nämde något om "House Anita"

Men jag har också läst att med jobben kommer boende och att vissa jobb även betalar liftkort, det hade ju vart schysst, men vågar man bara dra ner utan något som helst planerat?

Jag är annars en trevlig tjej på 21 år, 22 i dec. Det blir min andre säsong, va i åre 07/08.
Medelåkare i både skidor och bräda. Men blir nog till att styla till på skidor denna vintern, men brädan följer ju såklart med också=) Jag är van vid "gruppboende"=P haha ,i åre bodde jag med 9 st de första 3-4 månaderna, i Norge med 11 st i 3 månader. Det är en utmaning men det e det värt för det är skitskoj. jag är ingen svår människa. jag är alltid gad!

Hör gärna av er!

Chill out Nathalie

Säsong 09/10 - St Anton
För er som redan har bestämt er för att åka ner och spara 180€ på liftkortet nästa vinter, kolla min annons på Köp och Sälj!

Säsong 09/10 - St Anton
Boende listan från st antons hemsida är sjukt bra, vi hittade vårt boende där. å andra sidan var vi inte jätte nöjda med boendet. andra tips är haus grüber som ligger i st jacob. vidare har vi gennewein (själva st anton) som ägs av en tant vid namn gitti. där får man dock inte tillgång till kök osv, dom som bodde där denna säsongen lyckades smussla in en kokplatta men körde annars med att värma konservburkar i handfatet (funkar asbra eftersom vattnet är typ 80 grader i kranen). annars är detta ett bra boende eftersom det är asnära liftar och centrum. rosa kaninen är också ett känt bummarboende (nasserein). vill man vara riktigt hardcore så är det ju dock haus hans som gäller. det ligger i pettneu och är sjuuukt skabbigt. dock är det billigt som fan. övriga problem med haus hans är svårigheter att ta sig till och från st anton efter utekvällar, det blir ofta taxi eller så får man helt enkelt sikta på att leta upp någon bra dam/herre att tillbringa natten med/hos. vet att det finns facebook grupper om dessa roliga boenden så man kan lätt få tag i någon som vet mer än jag om vem man ska ringa osv... förövrigt är st anton ett sjukt bra val att bumma i och jag önskar alla lycka till.

Säsong 09/10 - St Anton
*Haus Hans i Pettan som någon nämnde finns, billigt + skabbigt + långt bort

*Haus Anita, St Jakob - Typ 18 e. Fint boende men fan va hon klagar tjurkärringen, ligger en bit bort också, men är man ett gött gäng är det UNDERBART boende, då man har två våningar i ett fett hus för sig själva, med asnajs badrum och seperat toa + fint sällskapsrum/kök.

*Hochkar i St Jakob - Här + Haus Anita bodde jag under min säsong. Billigt boende, typ 16 E natten och ligger typ i mitten av St Jakob. Dock förbannat jävla litet, men en stor jävla balkong. Finns rum för både 1 person och 2 personer. Gick föra ett jävla liv mitt i natten, spy på de localsens som bodde under balkong och ha massa förfest utan några direkta klagomål + gratis tvättmaskin.

*Gennewein - Billigt boende mitt i centrum, men fan ingenstans att laga mat på ju, vilket gör att det blir dyrt ändå.

*Haus Bergblick - Asbra boende med diskmaskin och grejor ganska långt bort i St Jakob, finns två lägenheter för 4 pers i vardera, kostade typ 13 E natten i december sen blev det lite dyrare, GRYMT!

*Haus Rendl - Vet att några hade ett grymt boende där, bodde i ägarnas sons rum vilket var stort, modernt och riktigt jävla bra rent ut sagt, billigt också, typ 15 E natten. Var väl för 4/3 personer.

Ska se om jag kan komma på namnet på namn på några fler, så jävla svårt bara att komma på då alla heter Haus + Läggtillvalfritttysktnamn

Men observera att de flesta får boende genom sitt jobb, men om man inte ska jobba är det bara leta.

Säsong 09/10 - St Anton
Haus gruber är ett riktigt billigt boende, precis i början av St. jakobs. Ca 20 minuter gång in till centrum. Annars väldigt sletet.. Bodde där förra året. Tror vi var 16 personer när vi var som max. Vet dock att dem håller på att bygga om huset och renovera massa där nu så till 09/10 kommer det säkert se lite fräshare ut.. plus att man får massa kossor på köpet!

Säsong 09/10 - St Anton
skaffa jobb på alber så har ni boende i haus fransisca mitt i stan. vid heltids jobb betalar ni ej hyra å vid halv (som jag) betalar ni 270E/månaden.
man lever kompakt men ni slipper taxi, bussar å långa promenader efter festen ;D
dock är inte jobbet på alber de roligaste man haft..men de e nog inget jobb i st anton som man faktistk tkr är kul. såå skriv CV till alber sports så fixar de boendet om ni får jobbet ;)
http://www.sport-alber.com/
good luck

Säsong 09/10 - St Anton
Soffan89 sa:
skaffa jobb på alber så har ni boende i haus fransisca mitt i stan. vid heltids jobb betalar ni ej hyra å vid halv (som jag) betalar ni 270E/månaden.
man lever kompakt men ni slipper taxi, bussar å långa promenader efter festen ;D
dock är inte jobbet på alber de roligaste man haft..men de e nog inget jobb i st anton som man faktistk tkr är kul. såå skriv CV till alber sports så fixar de boendet om ni får jobbet ;)
good luck
Vad e det för arbetsuppgifter om man får fråga? Låter ju riktigt juste att få boende med i dealen:)

Haus Fritzl kan annars rekommenderas, fin källare!

Säsong 09/10 - St Anton
Lånar tråden lite.
Hur lätt är det att fixa boende för tre? Vad jag har kikat runt så är det mest för två eller fyra pers.. Är det bättre att försöka slå ihop sig med ett större gäng? Eller ska vi försöka få med en kompis till/ragga tag i nån annan? Finns det något ställe där man betalar för sig själv och så knör hyresvärden ihop så många som denne anser att det får plats i huset/lägenheten?

Fråga till: Hur vanligt är det med fri tillgång till internet, tv, tvättmaskin, etc?

Säsong 09/10 - St Anton
Gurra_ski sa:
Soffan89 sa:
good luck
Vad e det för arbetsuppgifter om man får fråga? Låter ju riktigt juste att få boende med i dealen:)

Haus Fritzl kan annars rekommenderas, fin källare!
Arbetsuppgifterna på alber kan variera lite beroende på vilken butik du hamnar i. Jobbade på Alber båda mina säsonger och nej det är inte världens roligaste..men det duger med tanke på alla förmåner! :D
I denna butik fanns en "ski check in" där gäster hyrde skidor och förvarade dem när de inte var ute och åkte. Du står alltså i detta förvaringsutrymme och tar emot gästers skidor/pjäxor/brädor och ställer in dem på en hylla med ett nummer som gästen uppger, simpelt! Lite drygt under högsäsong bara när typ 500 pers vill ha ut sina saker samtidigt, snackar stress deluxe men som sagt helt klart värt det! Kan ju ha tur och hamna på försäljningen lr ngt i den stilen :P

Sj jobbade jag på detta stället typ 3 timmar per dag och fick boende o allt samt 30% rabatt på allt inom alber!! :D Har kvar min chefs mobilnummer om du känner dig mogen att ringa honom personligen! :) Lycka till!

Pettneu (stavningen är jag lite osäker på) vilket ligger en bit utanför St Anton är värt att kolla in med, Okej att det ligger utanför och att komma hem från festerna kan vara lite små drygt men är man många kostar ju taxin knappt ngt! Går skidbussar regelbundet varjedag samt att boendekostnaden kan oftast halveras med tanke på att man inte bor mitt i smeten! Ligger kanske en 5-7km utanför Anton. Krisar det sig har finns det oftast boende att hitta här!

Säsong 09/10 - St Anton
De flesta av jobben om man jobbar över 30h/veckan ger boende. Många mitt i stan eller Nasserine/Oberdorf. Vad det gäller Alber så gäller precis samma sak dvs. boende mitt i stan, rabatt på sortimentet, lunch osv. om man jobbar på någon av de andra sportbutikerna oxå. Dvs Team Jennewein, Intersport, North Face o Peak (båda Sport Pete)

För övrigt finns det em massa trådar om boende o jobb på Freeride så använd sökfunktionen!

Säsong 09/10 - St Anton
Jag bodde mina första 2 veckor i haus Gennewein. Schysst läge, men som tidigare nämnts, det är jävligt jobbigt att inte kunna laga mat.

Sen föll det sig så väl att jag hittade ett jobb (på samma ställe som Soophie) där jag fick boende. I mitt fall betydde det att jag med 6 andra delade en 140 kvm lägenhet belägen i pisten mitt emellan Krazy Kanguruh och Mooserwirt.

Det var väldigt sweet boende, speciellt om man ville vara först vid Galzig på liftöppning.

Men det fick jag alltså genom jobbet. Jag hade ändå förhållandevis mycket ledigt (3 dar/vecka) för att jobba där jag jobbade, men jobbade än då ca 40 timmar i veckan.

Säsong 09/10 - St Anton
Dejvy sa:
*

*Haus Anita, St Jakob - Typ 18 e. Fint boende men fan va hon klagar tjurkärringen, ligger en bit bort också, men är man ett gött gäng är det UNDERBART boende, då man har två våningar i ett fett hus för sig själva, med asnajs badrum och seperat toa + fint sällskapsrum/kök.
Jag rekommenderar då i alla fall inte Haus Anita. Då priser ligger på nästan 6000 /månad per person. Sedan är det 45 minuter in till själva Centrum. Vi som bodde där förra året, fick åka taxi nästan varje dag då. Dock kan det väl funka ifall man har tillgång till bil. Sedan är det väl egentligen mer 1-våning man har att untnyttja. Då man bor under hennes lägenhet och det är bara 1 rum på mellersta våningen med 3 sängar i.

Hon kan vara som Dejvy skrev aning överdriven med att klaga på diverse småsaker, som att man glömmer att släcka lampor och är alldels för högljudda.

Jag tycker inte att Haus Anita borde vara första valet, utan försök att hitta något mer centralt och mer ekonomiskt. Klart det är en annan kula ifall man har tillgång till en bil.

Lycka till

/ A

Säsong 09/10 - St Anton
Någon som kan lämna nummer eller mailaddress eller något ? har sökt med det är svårt att hitta....=)
Skulle uppskatta det väldigt mkt!

TJAAA

Säsong 09/10 - St Anton
Vi är 4 grabbar som gärna skulle vilja dela boende i st anton eller verbier. Hör gärna av er om ni är intresserade! Skriv antingen direkt till mig här på freeride, eller så går det lika bra att maila!

Mvh

Tillbaka
Topp