Säsong efter knäoperation

murdi

Medlem
Fick igår beskedet att jag ska operera mitt knä nästa vecka pga meniskskada, eventuellt även korsband.
Om det är fel på korsbandet så vet jag att det är kört, men tänkte kolla med er om någon har erfarenhet att säsonga så nära inpå en operation av menisk?
Det skulle suga så jävla mycket om jag ska stanna hemma i vinter medan alla kompisar njuter av snön men får väl vara förberedd på det värsta....
Planen är att dra till mayrhofen i mitten av januari.

ksn tilläggas att ortopeden inte ville säga något bestämt pga inte vet hur "illa" det ör ännu, ska självklart prata mer med henne men tänkte höra om någon har egna erfarenheter :)

Hallå, opererade bort nästan hela innre menisken för en månad sen + att inre ledbandet var trasigt lite jobbigt dom 2 första veckorna men nu är jag på gymmet 4 dar i veckan står på snö här i Åre när vi öppnar. Ta kontakt med en sjukgymnast som kan hjälpa dej viktigt att du kan sträcka ut benet rakt, är korsbandet paj så väntar 7-8 mån rehab. Är det bara menisken go for it. mvh aretompa

hejsan,

mitt knä är det det inte mycket kvar av, (12 operationer) min läkare säger att jag inom 8 år ska få ett plast knä,
men det funkar att åka skidor med, dock så funkar hård och slagig pist dåligt..
nyckeln är att träna upp musklerna och enligt mig så är skridskoåkning det bästa, typ samma rörelser men utan vridningsproblemen,
mvh anders

Tillbaka
Topp