säsong i canada 09/10

josiejo

Ny medlem
säsong i canada 09/10
Hej!

jag jag sticker till canada nu i oktober och ska leta arbete när jag kommer har tänkt mig en skidort. har läst mkt på olika forum och alla säger att whistler är bra men dyrt och så är det ju OS.

skulle gärna vilja tips på andra ställen och undrar om det är någon som oxå drar till canada i samma veva el lite senare. kanske dela boende o så?

hör gärna av er//Josefine

säsong i canada 09/10
Hej!

Låter helt rätt att dra till kanada! Jag skulle tipsa om att sikta in dig på skidorterna som ligger i Rocky mountains, då där finns mängder av bra skidorter i närheten av varandra, så om det skulle skita sig med jobb på ett ställe kan man enkelt dra vidare.

Drar själv till Kicking horse och Golden för säsongen nu snart=)

Lycka till med planerna!!

säsong i canada 09/10
Disorder sa:
Hej!

Låter helt rätt att dra till kanada! Jag skulle tipsa om att sikta in dig på skidorterna som ligger i Rocky mountains, då där finns mängder av bra skidorter i närheten av varandra, så om det skulle skita sig med jobb på ett ställe kan man enkelt dra vidare.

tack så mkt för tipsen. Har du redan arbete där el?

lycka ti sj! :=)

säsong i canada 09/10
josiejo sa:
Disorder sa:
Hej!

tack så mkt för tipsen. Har du redan arbete där el?

lycka ti sj! :=)
Nepp, inget arbete än men det löser sig säkert väl där, om inte innan då =)

säsong i canada 09/10
precis kommit hem från kanada. Var där ett år så fick det bästa med både vintern och sommaren. Kan ju meddela alla som tänkt dra dit att det kommer troligtvis bli det bästa snöåret på väldigt länge. Iaf enligt kanadensarna själva. Senast en sommar var som den var i år för oss så var det pudersnö överallt och inte lite puder. iaf i banff regionen har jag koll på, ingen idare koll på hur whistler kommer se ut i år, men en ren cirkus med tanke på os och de stora skogsbränderna som var på blackcomb i år är det högst troligt.
så utan tvekan om man ska dra till kanada i år ska man hålla sig i banff och golden trakten dvs resorter som revelstoke, kicking horse, sunshine, fernie, panorama och så vidare. Man får dock förvänta sig sjukt mycket australiensare och nya zeeländare under vintern, kanadensarna kommer under sommaren när de har uppehåll från skolan. Så om man drar för en vinter så borde man stanna över en sommar också, definitivt värt det, dock är off-season sjukt dött, dvs mitten av april-mitten av juni men då kan man ju resa och se hela landet.

säsong i canada 09/10
crisis sa:
precis kommit hem från kanada. Var där ett år så fick det bästa med både vintern och sommaren. Kan ju meddela alla som tänkt dra dit att det kommer troligtvis bli det bästa snöåret på väldigt länge. Iaf enligt kanadensarna själva. Senast en sommar var som den var i år för oss så var det pudersnö överallt och inte lite puder. iaf i banff regionen har jag koll på, ingen idare koll på hur whistler kommer se ut i år, men en ren cirkus med tanke på os och de stora skogsbränderna som var på blackcomb i år är det högst troligt.
så utan tvekan om man ska dra till kanada i år ska man hålla sig i banff och golden trakten dvs resorter som revelstoke, kicking horse, sunshine, fernie, panorama och så vidare. Man får dock förvänta sig sjukt mycket australiensare och nya zeeländare under vintern, kanadensarna kommer under sommaren när de har uppehåll från skolan. Så om man drar för en vinter så borde man stanna över en sommar också, definitivt värt det, dock är off-season sjukt dött, dvs mitten av april-mitten av juni men då kan man ju resa och se hela landet.
tack för tipset! mm ska verkligen fundera på d o kanske dra mig till de ställena. har tänkt stanna över sommaren oxå

säsong i canada 09/10
whistler har aldrig dålig snö två säsonger i rad och förra var kass, så denna lär bli bra.
ang OS så tror en hel del inbitna locals att folk är rädda för tillströmningen av publik och därför skippar inte bara under själva evenemanget men även före och efter. därför är säsongskortet det billigaste på flera år oxå, just för att locka folk ändån. folk under OS ska ev åka skidor och mestadels kolla OS grejerna, så förhoppningsvis vet dem ju inte var pudret finns :)

whistler är dyrt, men kommer troligen inte vara mkt dyrare än vanligt under OS, förutom hyrorna.
fixar du boende nu, så fixa ett där du inte blir utslängd eller får höjd ränta. jag har det så (bor här), och många andra. är man bara ute i god tid så e det nemas problemas. men hur fett är det inte att även om man har några 200$ dyrare ränta under OS, att festa med Jamaican Bobslide Team på Savage Beagle (dem har hyrt det under hela OS) :D

/erik

säsong i canada 09/10
Hej,

Jag drar till whistler den 26e december! Har ni en bädd (eller en soffa, eller en madrass, eller ett soffbord) som jag kan slaffa på över? Jag betalar självklart för min del, även om jag sover i en garderob!

Maila hellre än skriv på forumet eftersom att jag inte kollar här alltför ofta!
ville.stern@gmail.com

Tacksam för svar

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp