Säsong i Riksgränsen/Björkliden !

Hentzel

Ny medlem
Hej Alla skidgalningar! Jag ska jobba i Björkliden/Riksgränsen den här säsongen och jag undrar om det bara kommer vara jag och 5000 renar och massa griniga samer där uppe ? :o Eller finns det några andra sköna killar/Tjejer som kommer tillbringa vintern där uppe, som man kanske kan hänga med i backen och på kvällarna ! :D:D:D

Senast ändrad:
Fler renar än skidåkare??? Kanske, men välkommen upp!

Senast ändrad:
Klart vi delar Erik! Jag ska jobba som kock i Björkliden där jag även kommer att bo. Men blir nog att man spenderar lika mycket tid i Gränsen när man är ledig :) När åker ni andra upp och varifrån ? själv åker jag upp måndag, 30 januari klockan 13:42 Från Göteborg byter tåg i Stockholm 16:50. :D

Senast ändrad:
Super! Vet man vart man ska käka!
Blir nog att ja tar bilen från Sundsvall, datum har ja inte spikat än då ja inte har fått reda på exat vilket datum ja börjar jobba. Så ifall nån vill åka med upp så är det bara att höra av sig.

/E

Jag kommer jobba i Björkliden som servitris :)
Åker den 31 januari från umeå till björkliden. Sjukt taggad!
Fett med att de kommer vara fler folk som åker, då kanske det inte blir lika stelt när jag antar att vi alla kommer bo på samma ställe. Visst ska ni också bo i "student" korridor? Det är första året jag säsonga uppe i Björkliden så allt är nytt för mig.

erikwallner sa:
Blir nog att ja tar bilen från Sundsvall, datum har ja inte spikat än då ja inte har fått reda på exat vilket datum ja börjar jobba. Så ifall nån vill åka med upp så är det bara att höra av sig.

/E
Om du inte ha fått när du ska jobba kanske du borde ringa? För jag börjar den 3 februari. Så du inte väntar, sen så har säsongen börjat och du har inte fått någon som ringer.

JohannaPetronella sa:
erikwallner sa:

/E
Om du inte ha fått när du ska jobba kanske du borde ringa? För jag börjar den 3 februari. Så du inte väntar, sen så har säsongen börjat och du har inte fått någon som ringer.
Är inte riktigt bestämt än, men mellan 13-15 så kickar vi igång. Så du behöver inte vara orolig...

/E

Verkar vara lite små dött med personer som ska jobba säsonga där uppe i år. Kanske bara blir vi 7 st +1 (min kompis), skämt åsido.

Hade ju varit roligt ifall det fanns fler som ska jobba där kunde säga iaf ett hej. Det finns som ingen information eller något ställe där man kan se lite folk som ska jobba där. Förutom Riksgränsen söker personal på facebook och det är städjobb.

Erik åker du upp själv eller haru polare som åker med dig? Hade varit gött om man samlade ihop alla i ett forum då kunde man ju skriva här ifall de händer nå crazy där uppe eller ifall man vill styra något.

Äre inga fler som kommer att åka på samma tåg som jag och hentzel? den 30-31a direkt tåg framme 11.52 den 31 januari i björkliden.

Senast ändrad:
De är bara vänta och se tills man kommer upp innan man får se vad de är för sköningar som man kommer jobba och hänga med. Åker upp själv, som sagt finns det en plats i bilen och bra med packutrymme ifall nån vill åka med.

/E

Jo det är ju väldigt sant.
Jag blir oftast sjukt övertaggad när jag drar på såna här äventyr så jag brukar typ vilja veta lite om vilka som ska dit osv, fast det är ju sant det är inte säkert att man kommer hänga med dem som skriver att dom ska dit.

Kanske ska lämna väskan i bagageluckan i din bil så jag slipper ta med mig det på tåget! :) Nerå.
Jag tycker iaf att när vi alla är där uppe så styr vi något gemensamt för oss första säsongare.

Jag ser dock inte framemot packningen har precis insett att de kommer bli en jädra massa väskor. :P

Åker inatt 03.40 med tåget till Björkliden med min kompis Julia. Vi ses där uppe alla säsongare! :)

Kan man bara gratulera den nya personalen från en gammal Björklidenfan.... säkert 10 resor har det blivit till "paradiset" som gäst och en säsong som personal (1986) :lol: finns inget bättre ställe att vara på i norden under vintersäsong...tillbringade 2 säsonger i trysil på norsidan i baren 2000-2001 och 2001-2002 med björkliden var klart bättre...ett tag sen jag var där nu men att slå ihop björkliden med riksgränsen var på tiden och ett genidrag, önskar et lycka till med massor av puder och party :cool:

Tjena!

Min ohängde bror samt jag tänkte spontant dra upp till Riksgränsen 29/4-1/5. Då brorsan är fattig student kollar vi på billigt boende, men vandrarhemmet är fullt den första natten. Har nån av er säsongare eller nån ni känner lite säng/soff/madrassplats över mot några riksdaler? Vi bodde så när vi var och hälsade på syrran som är i Verbier för andra året, kul och mycket hemtrevligt i gängets alpstuga :-)

...alltså, alla förslag välkommna!

Hälsningar
Anders & David

Tillbaka
Topp