Säsong Sölden 09/10

ylletrollet

Ny medlem
Säsong Sölden 09/10
Någon som har tips om säsongsboende i Sölden?
Tänkte åka ner 3 eller 4 pers i mitten på november och stanna tills snön är borta =)
Någon mer som ska ner?

Säsong Sölden 09/10
sölden byn är pissdyrt, mitt tips är längenfeld. ligger typ 1 mil från sölden. bussar går regelbundet om ni inte har bil o priset är sjukt mycket lägre. jag funderar på sölden igen faktiskt. var där 07/08, vi får höras mer när det närmar sig, jag vet inte hur det blir med jobb. har du varit där förr? sölden är ett sjukt bra val om man vill ha offpisten för sig själv

Säsong Sölden 09/10
det låter bra. vi kör ner så kommer ha bil. hur är det med bussar på kvällar/nätter om man vill ta sig hem till längenfeld? vet du det?
har vart i franska alperna 2 säsonger nu så sölden och österrike blir helt nytt =)
offpist för sig själv låter sjukt bra, precis det vi var ute efter!
ska försöka fixa nåt jobb där nere sen. när drar du ner?

Säsong Sölden 09/10
tyvärr är det säkerligen jävligt dåligt med kvällsbussar. har för mig att dom som bodde i längenfeld när jag var nere åkte bil hem oavsett nykterhet. jag vet inte hur det blir än faktiskt, ska prata med min gamla chef i veckan för att se hur det blir med jobb osv. förhoppningsvis blir det väl runt nyår. när åker ni ner?

Säsong Sölden 09/10
vi sticker i mitten på november. har letat efter lägenhet ett tag nu men hittar inget alls på nätet. du har inga tips? svårt att få jobb där nere?

Säsong Sölden 09/10
tror inte det bör vara så svårt att få jobb faktiskt, sölden ägs till större delen av 3 olika hotellfamiljer som ofta har ganska förmånliga personalboenden/personalmat osv.. finns väldigt många barer som säkerligen söker diskare och liknande jobb. hoppas det löser sig för er! vore kul om det kunde bli ett litet svenskgäng bland alla österrikare :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp