säsonga alperna

fridmar

Ny medlem
säsonga alperna
jag och en polare tänkte säsonga i alperna nästa år. ort ej bestämt.
hade även tnkt jobba en del. men det är många som säger att man måste sätte språker 100% och det är ju inte så lätt om det e fransk tex.
stämmer detta.

säsonga alperna
klart att de pa vissa ställen vill att man ska kunna spraket perfekt, men sa behöver det absolut inte vara. är nere i schweiz nu. jag kunde grunderna i tyska, men man lär sig ju hela tiden. har även en kompis med mig som inte kunde ett ord tyska när vi drog ner. vi är i en tysktalande del av schweiz och ända fick hon jobb pa ett hotell. sa det behöver inte vara ett problem med spraket.
lycka till!

säsonga alperna
Precis som BillieJoe säger behöver man inte kunna språket. Finns mycket disk och städjobb och liknande som inte kräver några direkta språkkunskaper.

säsonga alperna
Även bakåtsträvande länder som Schweiz och dess ännu värre skidorter med befolkning bestående av endast alpbönder och kor har tillägnar sig ett så pass internationellt språk som högtyska och, om du har tur, engelska. Med det borde du klara dig överallt dit du kan ta dig med Schweiziska tåg och skidliftar, och lite ansträngning.

(OBS IRONI!!!)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp