Det beror nog mest på att säsongande ungdommar är som ett fiskstim, dit en drar dit sticker resten. Och många många kan bara stava till Chamonix, Val Tho. Val D`,St Anton.
Ett annat krux är ju transporten dit. Vill man flyga finns få direktflyg till lågpris. Milano, Venedig i norra Italien och därifrån blir det ganska långa och komplicerade transfrar.
Åker man bil ner är det ju en helt annan sak.
Sen är ju få svenskar bevandrade i Italienska, och ganska få Italienare snackar bra Engelska.
Men kan du ta vara på dej själv och vill få en totalupplevelse åk till Italien så slipper du puderhetsen på dom mer etablerade säsongorterna. Och garanterat en interresant vinter.
Viva Italia