Säsonga i italien

idamadde

Ny medlem
Säsonga i italien
Hej!
Jag planerar att säsonga någonstans i alperna, allra helst Italien. Och jag behöver typ alla råd och tips ni har att ge. Ang. ort, boende, jobb osv. Jag har sökt några få jobb härifrån men alla säger att det är lättare att få på plats.
Själv har jag bara varit i Canazei tidigare och åkt, men jag funderar på Cervinia och Livigno också. Vet du något om boende? Är du själv sugen på säsong i alperna? Behöver ni rumskompis?
Jag är öppen för allt!

Säsonga i italien
Kolla upp monterosa ski området, finns riktigt billiga boende där! Kolla med JohnAngren här på freeride, han ska dit med ett gäng vet jag....
Skulle dit själv egentligen, men det blev ändrade planer för min del!

Säsonga i italien
Skulle lätt satsa på Cervinia! Har varit där ett antal gånger och finns så många anledningar att satsa på det att det är sjukt. Det är förhållandevis billigt, det är snösäkert med höjden, du har möjlighet att åka över till Zermatt, de två orterna tillsammans har sjukt mycket ytor att åka på, du kan åka ner till Valtournenche om det är sämre väder.

Nackdelen med Cervinia är väl att det inte är sjukt röj, var där vecka 15 i år och då var det rätt dött, förutom när Dragon hade någon större fest, då var det knökfullt!

Satt och diskuterade säsong i Cervinia ett antal timmar med vår reseledare när vi var där i år och han sa att det var det bästa stället han kunde tänka sig att säsonga på. Han jämförde mest med Bad Gastein där han hade varit året innan och han rankade Cervinia mycket högre, även om det var mer fest i Bad Gastein var skidåkningen så mycket bättre i Cervinia att det lätt var värt det enligt honom :)

Lycka till!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp